Jaktvårdskonsulent till region Syd

Vi söker en jaktvårdskonsulent, med placering i Eksjö, som huvudsakligen kommer att vara verksam inom Jönköpings län men i vissa frågor verka i hela södra Sverige.

Vi är ett litet arbetsteam vilket medför att alla, utöver egna ansvarsområden, även arbetar med allmänna jaktliga frågor. Arbetstiden är oregelbunden vilket även innebär att du kommer att få arbeta helger ibland.
Arbetsuppgifterna består bland annat av viltförvaltning, viltövervakning, information/utbildning, kontakter med medlemmar och förtroendevalda. För tjänsterna krävs god förmåga att skriva och att tala inför grupper.

Lämplig utbildning och bakgrund är viltmästare, biologisk, skoglig eller agrar högskoleutbildning. Vi ser gärna sökande som dessutom har inriktning mot information och kommunikation. Rollen kräver social kompetens, pedagogisk erfarenhet och att du är utåtriktad. Du ska även inneha körkort samt tillgång till bil. Arbetet kräver goda data/IT-kunskaper. Jaktlig kompetens är nödvändig. Du ska kunna arbeta såväl självständigt som i team.

Tillträdesdatum: Snarast, efter överenskommelse.
Varaktighet: Heltid, tillsvidareanställning, provanställning 6 månader.

Facklig företrädare JTF Benny Nilsson, 010 584 76 52, Unionen Anna-Lena Ekström 010 584 70 37, Akademikerförbunden Thomas Ohlsson 010 584 79 58
För mer information angående tjänsterna ring regionchef i Syd Jihm Forsberg 010 584 77 25, eller vice GS Åke Granström 010 584 76 42

Ansökan sänds till Svenska Jägareförbundet,
E-post: jobba@jagareforbundet.se, senast 2 januari 2018.

Svenska Jägareförbundet bildades 1830 och är en medlemsorganisation med cirka 160 000 medlemmar. Förbundet har fjorton kontor spridda i landet uppdelat på tre regioner.

2017-11-30 2017-12-11