Personalansvarig/HR- ansvarig

Svenska Jägareförbundet söker personalansvarig/HR- ansvarig till nationella kansliet på Öster Malma.

Vi söker dig med gedigen utbildning inom området och som har praktisk erfarenhet från en liknande roll. För att passa för tjänsten bör du vara en person med ett tydligt driv och initiativförmåga samt en vilja att bidra till förbundets utveckling.
Då du är experten inom personaladministration i organisationen tror vi att du har en god analytisk, pedagogisk och kommunikativ förmåga, är noggrann och strukturerad samt med en mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vidare har du vana av att hantera både externa och interna kontaktytor på ett pedagogiskt och professionellt sätt.

Tjänsten hos oss innebär bland annat:

• Att du har ett operativt ansvar för personalarbetet, där du kommer arbeta nära och aktivt stödja arbetsgivaren i planering, genomförande och uppföljning i tjänstemannaorganisationen.
  • Ge aktivt stöd och råd till chefer och medarbetare utifrån lagar, löner, avtal och policys m.m.
  • Arbetsmiljöuppföljning och förebyggande arbete.
  • Arbeta med lag- och avtalstolkning, fackliga kontakter och förhandling.
  • Delta och vid behov stödja i rekryterings- och avvecklingsprocesser.
  • Vidareutveckla rutiner och arbetssätt för nyckelprocesser.
  • Ta fram och hålla i internutbildningar.
  • Viss löneadministration.

Erfarenhet eller förståelse för arbete i ideella organisationer är en fördel.

Du delar förstås vår värdegrund omfattande öppenhet, respekt och ansvar som framgår av vår verksamhetsplan. På arbetsplatsen finns hundar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning och arbetsplatsen är på Öster Malma, nationella kansliet utanför Nyköping.

Tillträde snarast möjligt och lön efter överenskommelse.

Urval sker löpande, sista ansökningsdag 30 oktober.

Ytterligare upplysningar lämnas av generalsekreterare Bo Sköld 072 541 59 64 eller Vice generalsekreterare Åke Granström 070 33 00 642.

Facklig representant för JTF är Kristina Hjelm 0155 24 62 20, för akademikerförbunden Thomas Ohlsson 044 12 93 41 eller för Unionen Anna-Lena Ekström 0155 24 62 30.

Din ansökan vill vi ha snarast eller senast den 30 oktober 2017 på mail till jobba@jagareforbundet.se.

Svenska Jägareförbundet bildades 1830 och är en av Sveriges största medlemsorganisationer. Förbundet har ca 110 anställda och ett flertal kontor från Luleå till Kristianstad. Svenska Jägareförbundet har utöver medlemsuppdraget även statens uppdrag att leda och organisera delar av den svenska jakten och viltvården.

2017-10-12 2017-10-12