Personalassistent till Öster Malma

Svenska Jägareförbundet söker personalassistent till vårt nationella kansli på Öster Malma.

Tjänsten hos oss innebär bland annat:

• Att arbeta nära och stödja arbetsgivaren i planering, genomförande och uppföljning av personalarbetet i tjänstemannaorganisationen.
  • Ge stöd och råd till chefer och medarbetare utifrån lagar, löner, avtal och policys m.m.
  • Arbetsmiljöuppföljning och förebyggande arbete.
  • Arbeta med lag- och avtalstolkning, fackliga kontakter och förhandling.
  • Delta och vid behov stödja i rekryterings- och avvecklingsprocesser.
  • Vidareutveckla rutiner och arbetssätt för nyckelprocesser.
  • Ta fram och hålla i internutbildningar.
  • Löneadministration vilket innefattar administration av tidrapporter, löner samt reseräkningar mm.

Vi söker dig med gedigen utbildning inom området och som gärna har flera års erfarenhet från en liknande roll. För att passa för tjänsten bör du vara en person med ett tydligt driv och initiativförmåga samt en vilja att bidra till förbundets utveckling.

Då du är experten inom personaladministration i organisationen tror vi att du har en god analytisk, pedagogisk och kommunikativ förmåga, är noggrann och strukturerad samt med en mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Vidare har du vana av att hantera både externa och interna kontaktytor på ett pedagogiskt och professionellt sätt.

Du delar förstås vår värdegrund omfattande öppenhet, respekt och ansvar som framgår av vår verksamhetsplan. På arbetsplatsen finns hundar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, inleds med sex månaders provanställning och arbetsplatsen är på Öster Malma, nationella kansliet utanför Nyköping.

Tillträde snarast möjligt och lön efter överenskommelse.

Urval sker löpande, sista ansökningsdag 11 oktober.

Ytterligare upplysningar lämnas av Generalsekreterare Bo Sköld 072 541 59 64 eller Åke Granström 070 33 00 642.

Facklig representant för JTF är Kristina Hjelm 0155 24 62 20,
för akademikerförbunden Thomas Ohlsson 044 12 93 41
eller för Unionen Anna-Lena Ekström 0155 24 62 30.

Din ansökan vill vi ha snarast eller senast den 11 oktober 2017 på mail till jobba@jagareforbundet.se

Svenska Jägareförbundet bildades 1830 och är en av Sveriges största medlemsorganisationer. Förbundet har cirka 110 anställda och ett flertal kontor från Luleå till Kristianstad. Svenska Jägareförbundet har utöver medlemsuppdraget även statens uppdrag att leda och organisera delar av den svenska jakten och viltvården.

2017-09-11 2017-09-11