HÖJDPUNKTER 2019

AFTERNOON TEA Öster Malma slott. Serveras Söndagar:
Våren 18/9 till 3/11 mellan kl. 12.30 – 15.30. Pris: 250 kr/person. Boka bord.
Söndagen den 15/9 inleder vi dagen med en guidad tur på slottet. Start kl 11.30. 350 kr inklusive Afternoon Tea.

LUNCH MÅNDAG - LÖRDAG, kl. 11.30–14.00. Serveras som buffé och består av två varmrätter varav alltid en vilträtt med kött från vårt eget slakteri, salladsbuffé, soppa, måltidsdryck samt kaffe med kaka.
Pris: MÅNDAG – FREDAG 135 kr/person, LÖRDAG 185 kr/person.

WILDLIFE PARK Möt svensk funa i vårt vithägn med älg, mufflon, kron- och dohjort i dess naturliga miljö. Öppet maj - augusti, måndag–söndag kl. 10.00 – 16.00. Guidade turer varje dag kl. 14.00 på cirka 45 min ingår i entrébiljetten under perioden 24/6–18/8.
Hägnet är stängt i september. Under oktober till april håller vi öppet tisdag till fredag 11.00 - 16.00 samt lördag till söndag 11.00 - 15.00.
Läs mer om vår viltpark på: jagareforbundet.se/oster-malma/wildlife-park/

SLOTTSMIDDAG med vilt tema. Serveras i slottet lördagarna under hösten:
Hösten 7/9, 21/9, 5/10, 19/10 från kl. 18.30.
Förrätt och varmrätt pris 425 kr/person.
Välj sedan till dessert eller osttallrik för 125 kr. Boka bord.

SLOTTSWEEKEND kombinera vår härliga slottsmiddag med en övernattning, se datum ovan. Ingår gör logi, tillgång till vår relax, middag med vinpaket och fördrink samt frukost.
Pris: 1595 kr/person, enkelrumstillägg 350 kr.

SOMMARBOENDE juni–augusti. Axplock i vårt utbud: Besök i Wildlife Park, lunch alla dagar. Pris boende inklusive frukost: 1195 kr/per dubbelrum, 750 kr/enkelrum.

LUNCH även söndagar, kl. 11.30–14.00 under perioden 30/6 till 1/9. Serveras som buffé och består av två varmrätter varav alltid en vilträtt med kött från vårt eget slakteri, salladsbuffé, soppa, måltidsdryck samt kaffe med kaka. Pris 185 kr/person.

HÖSTLOVSKUL 2019 Onsdag 30/10 samt torsdag 31/10. Vår djurskötare guidar i Wildlife park. Start kl. 14.00, turen tar cirka 1 tim. Passa på att äta dagens lunch där vi dessa dagar anpassar en av rätterna till barnen.

För den som vill så tänder vi även grillen från kl 13.00-16.00. Ta med egen korv eller köp korven av oss och grilla själv. Från kl 15.00 bjuder vi på varm choklad och möjligheten att grilla lite marshmallows.Gratis entré för barnen i Wildlife Park, för vuxna 50 kr.

FARSDAGBUFFÉ 2019 Bjud far till Öster Malmas buffé söndagen 10/11. Buffén innehåller bland annat sill, kalla fiskrätter, vårt kallskurna viltkött och korvar. Därefter två varmrätter på buffé varav alltid en vilträtt med kött från vårt eget slakteri samt en fiskrätt. Kaffe och tårta serveras sedan i vårt barockslott.
Pris 355 kr/person. Barn 3-6 år 95 kr, 7-12 år 195 kr.
Serveras från kl.12. Boka bord.

JULMARKNAD 2019 Kom och besök vår Julmarknad den 23 & 24 november kl.10.00 –16.00. Då fylls hela Öster Malma med ett 100-tal utställare och en härlig julkänsla. Hantverk från lokala tillverkare, viltkött, sylt, ost, blomsterarrangemang, och mycket mer intar slottet och dess omgivning. Parkeringe 50kr/bil, annars inga avgifter. Julmarknadslunch 195 kr/person, Barn 3-6 år 75 kr, 7-12 år 110 kr. Yvärr går det inte att boka bord denna dag.

JULMARKNADSPAKET 2019 med övernattning, vild kvällsbuffé och frukost. Ankomst 22/11 eller 23/11. Pris 995 kr/person i hotellstandard, 745 kr / person i vandrarhemsboende.

DET VILDA JULBORDET 2019 Ett genuint julbord i slottsmiljö, Vilda rätter ur skogens eget skafferi, tillagade i vårt välrenommerade viltkök. Julbordet serverar vi torsdag till söndag i Lagårns ombonade matsal. Avsluta julbordet med kaffe, dessert och sötsaker i vårt stämningsfulla barockslott. Serveras från 27/11 till den 21/12. Pris 595 kr / person. Barn 3-6 år 250 kr, 7-12 år 325 kr

JULBORDSLUNCH 2019 Vilda rätter ur skogens eget skafferi, tillagade i vårt välrenommerade viltkök. Julbordslunchen serverar vi i Lagårns ombonade matsal. Serveras 27 nov, 4 dec,11 dec, 18 dec.
Kl. 11.30 - 14.00. Pris 355 kr / person. Barn 3-6 år 95 kr, 7-12 år 195 kr

JULBORDSWEEKEND 2019 Julbord, boende och frukost 1.395 kr/person i hotellboende i röda Längan eller 1095 kr/person i vandrarhemsboende (Slottsflyglarna, ej WC eller dusch på rummet).

Aktuellt på Öster Malma

Dagens Lunch måndag - lördag>>

Efter en intensiv sommar, tack alla besökare!, så börjar vi förbereda oss för en spännande höst. Söndag den 8:e september startar vi höstens Afternoon Tea på slottet, som pågår varje söndag fram till vi närmar oss julen. Tid: 12.30 - 15.30. Pris: 250 kr. Boka bord!
Söndagen den 15:e september kan vi också erbjuda Afternoon Tea som inleds med slottsguidning redan kl 11.30, pris 350 kr. Varmt välkommen!

Wildlife Park >>
Året runt på Öster Malma >>
Öppettider >>

Öster Malma Wildlife Park

Ett vilthägn med älg, mufflon, kron- och dovhjort i deras naturliga miljö. Här finns även en mängd olika fåglar t.ex. tjäder, rapphöna och den sällsynta fjällgåsen.
För mer info >>

Öppettider i Gårdsbutiken

Vardagar kl. 8.00 - 17.00 (stängt röda dagar). För information om helgerna, kontakta receptionen på tfn. 0155- 24 62 28