HÖJDPUNKTER 2018

• AFTERNOON TEA Öster Malma slott. Serveras lördagar:
Hösten 15/9– 3/11 mellan kl. 12.30 – 15.30. Pris: 250 kr/person. Boka bord.

LUNCH måndag–söndag, kl. 11.30–14.00. Serveras som buffé och består av två varmrätter varav alltid en vilträtt med kött från vårt eget slakteri, salladsbuffé, soppa, måltidsdryck samt kaffe med kaka. Pris: Måndag – fredag 135 kr/person, lördag – söndag 185 kr/person.

• WILDLIFE PARK Öppet maj - augusti, måndag–söndag kl. 10.00 – 16.00 (stängt midsommarhelgen). Guidade turer varje dag kl. 14.00 på cirka 45 min ingår i entrebiljetten under perioden 25/6–12/8. Stängt september. Oktober – april öppet tisdag – söndag kl. 11.00 – 16.00.

• SLOTTSMIDDAG med vilt tema. Serveras i slottet lördagarna: Hösten 22/9, 6/10, 20/10 och 3/11 från kl. 18.30. Förrätt och varmrätt pris 375 kr/person. Välj sedan till dessert eller osttallrik. Boka bord.

• MORSDAGBUFFÉ Bjud mor till Öster Malmas buffé söndagen den 27/5
Buffén innehåller bland annat sill, kalla fiskrätter, sallader och vårt kallskurna viltkött. Därefter två varmrätter på buffé varav alltid en vilträtt med kött från vårt eget slakteri samt en fiskrätt. Kaffe och morsdagstårta serveras sen på slottet. Pris 355 kr/person.
Barn 3-6 år 95 kr, 7-12 år 195 kr. Serveras kl.12 och kl.15. Boka bord.

• SOMMARBOENDE juni–augusti, besök vår hemsida för att se vad som händer under sommaren. Axplock: Besök i Wildlife Park, lunch alla dagar, vild grillbuffé, sommarmiddag mm. Pris boende inklusive frukost: 1095 kr/per dubbelrum, 650 kr/enkelrum.

• SOMMARMIDDAG Serveras som buffé i Lagårn och består av två varmrätter varav alltid en vilträtt med kött från vårt eget slakteri, sallad, måltidsdryck samt kaffe med kaka. Serveras måndag – onsdag från 25/6 till 12/8 kl. 18.00 – 20.00. Pris: 185 kr/person, barn 3-6 år 75 kr, 7-12 år 105 kr.

VILD GRILLBUFFÉ Välsmakande buffé med det bästa från skogen på grillen. Serveras vid slottet, utomhus eller inomhus beroende på vädret. Serveras torsdagar, fredagar och lördagar 28/6 – 4/8 från kl. 18.00 och därefter fortsätter ni som önskar i puben i slottskällaren. Pris 355 kr/person, barn 3-6 år 95 kr, 7-12 år 195 kr. Boka bord

• HÖSTLOVSKUL Vår djurskötare guidar i Wildlife park. Start kl. 14.00, turen tar cirka 1 tim. Passa även på att äta dagens lunch där vi dessa dagar har anpassat en av rätterna till barnen. Gratis entré för barneni Wildlife Park, för vuxna 50 kr. Onsdag 31/10 och torsdag 1/11.

• FARSDAGBUFFÉ Bjud far till Öster Malmas buffé söndagen 11/11. Buffén innehåller bland annat sill, kalla fiskrätter, vårt kallskurna viltkött och korvar. Därefter två varmrätter på buffé varav alltid en vilträtt med kött från vårt eget slakteri samt en fiskrätt. Kaffe och farsdagstårta serveras sen på slottet. Pris 355 kr/person.
Barn 3-6 år 95 kr, 7-12 år 195 kr. Serveras kl.12 och kl.15. Boka bord.

• JULMARKNAD 24 & 25 november kl.10.00 –16.00. Hantverk från lokala tillverkare i och omkring slottet. Fri entré. Parkering 50 kr/bil. Julmarknadslunch 195 kr/person, Barn 3-6 år 75 kr, 7-12 år 110 kr. OBS det går inte att boka bord denna dag.

• JULMARKNADSPAKET med övernattning, vild kvällsbuffé och frukost. Ankomst 23/11 eller 24/11. Pris 995 kr/person i hotellstandard, 745 kr / person i vandrarhemsboende.

DET VILDA JULBORDET Ett genuint julbord i slottsmiljö, Vilda rätter ur skogens eget skafferi, tillagade i vårt välrenommerade viltkök. Julbordet serverar vi torsdag till söndag i Lagårns ombonade matsal. Avsluta julbordet med kaffe, dessert och sötsaker i vårt stämningsfulla barockslott. Serveras från 28/11till den 22/12. Pris 595 kr / person. Barn 3-6 år 250 kr, 7-12 år 325 kr

• JULBORDSLUNCH  Vilda rätter ur skogens eget skafferi, tillagade i vårt välrenommerade viltkök. Julbordslunchen serverar vi i Lagårns ombonade matsal.
Serveras  28/11 – 5/12 – 12/12 – 19/12. Kl. 11.30 - 14.00.
Pris 355 kr / person. Barn 3-6 år 95 kr, 7-12 år 195 kr

• JULBORDSPAKET Julbord, boende och frukost 1.295 kr/person i hotellboende i röda Längan eller 1095 kr/person i vandrarhemsboende (Slottsflyglarna)

Kommande aktiviteter

Morsdagsbuffé 27 maj >>

Öster Malma Wildlife Park

Ett vilthägn med älg, mufflon, kron- och dovhjort i deras naturliga miljö. Här finns även en mängd olika fåglar t.ex. tjäder, rapphöna och den sällsynta fjällgåsen.
För mer info >>

Öppettider i Gårdsbutiken

Vardagar kl. 8.00 - 17.00 (stängt röda dagar). För information om helgerna, kontakta receptionen på tfn. 0155- 24 62 28