HÖJDPUNKTER 2017

LUNCH måndag–söndag, kl. 11.30–14.00. Serveras som buffé och består av två varmrätter varav alltid en vilträtt med kött från vårt eget slakteri, salladsbuffé, soppa, måltidsdryck samt kaffe med kaka. Pris: Måndag – fredag 130 kr / person, lördag – söndag 175 kr / person.

WILDLIFE PARK Öppet maj - augusti, måndag–söndag kl. 10.00 – 16.00 (stängt midsommarhelgen). Guidade turer varje dag kl. 14.00 på cirka 45 min ingår i entrebiljetten under perioden
26/6–13/8. Stängt september. Oktober – april öppet tisdag – söndag kl. 11.00 – 16.00.

GÄSTABUDSRUNDAN MED AUTOMOBILSÄLLSKAPET den 6 juni. För 50:e året i rad arrangerar Nyköpings Automobilsällskap denna dag. I år är ni välkomna till Öster Malma för att beskåda alla dessa vackra bilar. Mellan kl. ca 11.00-14.00 har ni möjlighet att se dem på slottsgården. Vi öppnar upp för café i slottet och serverar helglunch i Lagårn under denna tid.

• SOMMARBOENDE juni–augusti, besök vår hemsida för att se vad som händer under sommaren. Axplock: Besök i Wildlife Park, lunch alla dagar, vild grillbuffé, sommarmiddag mm. Pris boende inklusive frukost: 1095 kr / per dubbelrum, 650 kr / enkelrum.

• SOMMARMIDDAG Serveras som buffé i Lagårn och består av två varmrätter varav alltid en vilträtt med kött från vårt eget slakteri, sallad, måltidsdryck samt kaffe med kaka. Serveras måndag – onsdag från 26/6 till 2/8 kl 18.00 – 20.00. Pris: 175 kr / person.

VILD GRILLBUFFÉ Välsmakande buffé med det bästa från skogen på grillen. Serveras vid slottet, utomhus eller inomhus beroende på vädret. Serveras torsdagar, fredagar och lördagar 29/6 – 5/8 från kl. 18.00 och därefter fortsätter ni som önskar till puben i slottskällaren. Pris 325 kr / pers. Boka bord.

AFTERNOON TEA Öster Malma slott. Serveras lördagar: Hösten 16/9– 4/11 mellan kl. 12.30 – 15.30. Boka bord.
Pris: 225 kr / person.

SLOTTSMIDDAG med vilt tema. Serveras i slottet lördagarna:
Hösten 23/9, 7/10, 21/10 och 4/11 från kl. 18.30. Förrätt och varmrätt pris 375 kr / person. Välj sedan till dessert eller osttallrik. Boka bord.

• APTITRUNDAN Söndagen den 10/9. Sörmlands egen skördefest med öppna gårdar, producenter och gårdsbutiker i skön samordning. På Öster Malma serverar vi vår vilda helglunch, denna serveras som buffé mellan kl. 11.30-14.00, pris 175 kr / person. Passa även på att besöka vår gårdsbutik där ni bland annat kan köpa viltkött och korv från vårt egna slakteri.

HÖSTLOVSKUL Vår djurskötare guidar i Wildlife park. Start kl. 14.00, turen tar cirka 1 tim. Passa även på att äta dagens lunch där vi dessa dagar har anpassat en av rätterna till barnen. Gratis entré för barneni Wildlife Park, för vuxna 50 kr. Onsdag 1/11 och torsdag 2/11.

• FARSDAGBUFFÉ Bjud far till Öster Malmas buffé söndagen 12/11. Buffén innehåller bland annat sill, kalla fiskrätter, vårt kallskurna viltkött och korvar. Två varmrätter på buffé, älg från Sörmlands skogar och fisk från Sörmlands sjöar. Till kaffet avnjutes farsdagstårta. Pris 345 kr / person. Serveras mellan kl. 11.30 - 14.00.

• JULMARKNAD 18 - 19 nov kl 10.00 –15.00. Hantverk från lokala tillverkare i och omkring slottet. Fri entré. Parkering 50 kr / bil.

• JULMARKNADSPAKET med övernattning, vild kvällsbuffé och frukost. Ankomst 17/11 eller 18/11. Pris 995 kr / person i hotellstandard, 745 kr / person i vandrarhemsboende.

DET VILDA JULBORDET Ett genuint julbord i slottsmiljö, Vilda rätter ur skogens eget skafferi, tillagade i vårt välrenommerade viltkök. 23/11–20/12, torsdag till söndag. Pris 575 kr / person.

• JULBORDSLUNCH 29/11, 6/12, 13/12, 18/12, 19/12 och 20/12.
Serveras kl 11.30 - 14.00. Pris 345 kr / person.

• JULBORDSPAKET Julbord, boende och frukost 1.295 kr / person i hotellboende i röda Längan eller 1095 kr / person i vandrarhemsboende (Slottsflyglarna)

• FIRA HOS OSS - PAKET under hela året erbjuder vi detta paket där det ingår: Fördrink med tilltugg, 3-rätters middag, vinpaket samt kaffe och tryffel för endast 985 kr / person. Serveras i slottet. Minimum 15 personer. Bo även över för 1295 kr / dubbelrum.

Öster Malma Wildlife Park

Ett vilthägn med älg, mufflon, kron- och dovhjort i deras naturliga miljö. Här finns även en mängd olika fåglar t.ex. tjäder, rapphöna och den sällsynta fjällgåsen.
För mer info >>

Öppettider i Gårdsbutiken

Vardagar kl. 8.00 - 17.00 (stängt röda dagar). För information om helgerna, kontakta receptionen på tfn. 0155- 24 62 28