Guidning av Öster Malma

Våra guidade turer tar er med både till det vilda och till vårt vackra barockslott. Under en rundvandring i slottet får ni bekanta er med allt från flera seklers historia till dagens konst på väggarna.

En kombinerad guidning av området och slottet ger dessutom spännande inblickar av det vilda i vår natur.

Den större viltvårdsexkursionen går ännu ett steg längre och låter er krypa under skinnet på naturen när ni tillsammans med guiden får uppleva viltvårdens resultat i olika skeenden.

Vid en guidning av Öster Malma Wildlife Park möter ni både svenska klöviltsarter, gäss och änder.

Kombinera ihop någon av ovanstående guidningar med ett besök i parken eller välj en renodlad guidning av Wildlife Park.

Priser Guidning

Öster Malma slott, en timme, 1250 kr
Guidning av vårt fina barockslott som uppfördes på 1660 talet. Vi går igenom slottets historia, tittar på naturkonst och njuter av de välbevarade unika takmålningar och tapeterna.

Wildlife Park, en timme, 1250 kr + vilthägnsentré
Öster Malmas vilthägn omfattar 25 hektar. Med guide vandrar ni runt bland de olika hägnen och träffar bland annat våra älgar, mufflonfår, kron- och dovhjortar samt fälthöns, änder och gäss.

Wildlife Park, två timmar, 2000 kr + vilthägnsentré
Här ges en fördjupning i de olika arternas ekologi, historia samt svensk jakthistorik.  Ni vandrar igenom Wildlife park i ett mer informativt syfte och i denna guidning tittar ni även på Öster Malmas viltvårdsarbete samt besöker vårt vildsvinshägn. Har ni tur tittar även grävlingarna fram från sitt gryt.

Wildlife Park & Öster Malma slott, två timmar, 2000 kr + vilthägnsentré
Här får ni ta del av Öster Malma i sin helhet.  Ni besöker vårt barockslott med dess historia samt vandrar runt i slottets unika salar. Ute i Wildlife Park träffar ni bland annat våra älgar, mufflonfår, kron- och dovhjortar samt fälthöns, änder och gäss och tar del av dess grundläggande ekologi och historia.

Viltvårdsexkursion, fyra-sex timmar, 4200 kr + vilthägnsentré
Även denna guidning startar som den ovan med vandring runt Öster Malmas närområde på slottet och i Wildlife Park. Därefter ger ni er ut i skogarna kring Öster Malma för bland annat visning av olika våtmarksbyggen och naturvården som vi bedriver. Glöm inte stövlar & kläder för utomhusbruk.

Självklart kan vi anpassa de guidade turerna efter era specifika önskemål.

Förutom unika fototillfällen ges ni även tillfälle att lära känna de olika individerna i hägnen och får ta del av arternas generella ekologi och historia.

OBS! Det är inte tillåtet att ta med hundar in i hägnet.

Öster Malma Wildlife Park

Ett vilthägn med älg, mufflon, kron- och dovhjort i deras naturliga miljö. Här finns även en mängd olika fåglar t.ex. tjäder, rapphöna och den sällsynta fjällgåsen.
För mer info >>

Öster Malma slott

Öppet onsdagar och fredagar
mellan kl. 13.00-14.00
Välkommen på en rundvandring på egen hand!