MerAktiv

I samarbete med Öster Malma har vi på MerAktiv tagit fram ett antal anpassade aktiviteter till ert besök.
Att vara på konferens ska vara roligt men visst kan det vara skönt med ett avbrott från föreläsningar, grupparbeten och liknande. Och visst är det skönt att inte själv behöva hålla i allt själv när man väl är iväg.

MerAktiv i Sverige AB är en mobil aktivitetsarrangör som utgår från  Nyköping.
Vi ser det som vår uppgift är att leverera en upplevelse till er som kund. Hittar ni inget i detta dokument som passar er så kontakta oss så hjälps vi tillsammans åt att skräddarsy en aktivitet som uppfyller era behov och önskemål.

Konstnären

Tid ca 1-1,5 timme

Under ledning av vår guide målar och skapar vi tillsammans en tavla. Låt den till exempel utgå från er värdegrund, ert företagsfärger eller skapa helt fritt. Under aktiviteten kommer nya utmaningar och förutsättningar att komma, allt för att utveckla er kreativitet

Pris per person  300 kr
Mimimipris 4000 kr
Inomhus eller utomhus beroende på väder och årstid. Max 200pers.

Klurigheten

Tid ca 1 timme

En lugnare aktivitet där vi inomhus tävlar i att lösa klurigheter. Varje lag tilldelas en låda med olika former av icke-fysiska utmaningar. Samarbetsförmåga, tänka utanför boxen och barnasinne är betydande inslag för att vinna tävlingen.

Pris per person 200 kr
Mimimipris 3000 kr
Året runt. Inomhus. Lagtävling rek ca 3-5 person. Max 100pers

Bågskytte

Tid ca 1 timme

Kom och lek Robin Hood för en stund. Vi tävlar individuellt eller i lag och utmanar varandra för att få så många poäng som möjligt. Pricksäkerhet, taktik och koncentration. Hur många poäng får ni? En enkel aktivitet där vi guidar er genom skyttemomentet.

Pris per person  300 kr
Mimimipris 3000 kr
Utomhus. Max 100pers.

Fotojakten

Tid ca 1-1,5 timme

Denna aktivitet går ut på att jaga bilder. Lagen får varsin kamera och ska ut i naturen och fotografera förutbestämda motiv. Vi kommer bland annat att vara i Öster Malmas Wildlife Park. I Fotojakten gäller det att så snabbt och korrekt som möjligt lokalisera vissa objekt och fotografera dessa. Kreativitet och att bjuda på sig själv ökar chansen till seger.

Pris per person 200 kr
Mimimipris 4000 kr
Året runt. Utomhus. Lagtävling rek ca 6 person. Max 300pers.

Samarbetskampen

Tid ca 1,5 timme

En lagaktivitet där vi tävlar i enklare samarbetsövningar under lättsammare former. Fokus ligger inte på teori utan på att ha roligt. Ta fram tävlingsdjävulen och låt kampen börja.

Pris per person 300 kr
Mimimipris 4000 kr
Året runt. Utomhus. Lagtäving rek ca 6 person. Max 300pers.

Skogskampen

Tis ca 2 timmar

Klarar ni att överleva i skogen? Fullt så allvarlig är inte denna tävling men med överlevnadsinslag såsom att göra upp eld, slå upp tält, kapa ved,
 mm tävlar vi i lag med ett enda mål, att överleva och stå överst på prispallen.

Pris per person  450 kr
Mimimipris 5000 kr
Året runt. Utomhus. Lagtäving rek ca 6 person.
Max 100pers. Ta med oömma kläder.

Expedition Överlevnad

Tid ca 1,5 - 2 timmar

Teambuildning i dess rätta natur. Med hjälp av några grundläggande överlevnadstekniker analyserar vi gruppens arbete och diskuterar vad som är viktigt i en grupp och hur just ni funkade i denna miljö. Perfekt sätt för den nya gruppen att komma igång eller den gamla gruppen att få sig en tankeställare.

Pris per person  400 kr
Året runt. Utomhus. Oömma kläder för utomhusbruk. 6-24personer

Bootcamp MerAktiv

Tid ca 1 timme

Hur mycket orkar du? Att träna och röra på sig är viktigt. Under en timme kör vår instruktör ett stenhårt träningspass på stället. Vi utlovar mjölksyra och träningsvärk

Pris per person 120 kr
Mimimipris 2000 kr
Året runt. Inomhus/utomhus. Max 100personer.
Medtag träningskläder.

Kajakpaddling

Tid ca 1,5 - 3 timmar

Efter en kortare introduktion och säkerhetsgenomgång tar vår kajakguide med er ut på Likstammens lugna vatten. Vi paddlar i singel och dubbelkajaker och njuter av den vackra naturen i lugn takt.

Pris per person 600 kr

Utomhus. Max 30pers.

Mountainbike

Tid ca 1 - 3 timmar

Vår guide tar er ut på en mountainbiketur i området. Vi cyklar stigar och vägar och njuter av naturen, har vi tur ser vi några av alla de djur som finns i området.

Pris per person 550 kr
Mimimipris 4000 kr
Utomhus. Oömma kläder alternativt träningskläder. Max-antal 8st.
Större grupper efter offert.

SUP-paddling

Tid ca 1,5 - 3 timmar

Paddla StandUpPaddleboard. Aktiviteten genomförs när det blivit lite varmare i vattnet och genomförs som en naturupplevelse i lugnare takt där vi i grupp med guide ger oss ut och njuter av naturen och lugnet på vattnet.

Pris per person  600 kr
Utomhus. Max 10 personer

SUP-duellen

Tid ca 1,5 - 3 timmar

En blöt och nästan galen aktivitet där vi i lag duellerar mot varandra på våra Mega-SUP:ar. Garanterat händelserik och skrattfyllt.

Pris per person 500 kr
Utomhus. Lagtävling 4-6 personer. Max 100 personer

GPS-orientering

Tid ca 2 timmar

Med hjälp av GPS ska lagen lokalisera våra uppdragslådor. I varje låda finns en utmaning som laget måste lösa för att få nya koordinater. Först tillbaka till slutdestinationen vinner. Samarbete, tävling, klurighet är ledorden i denna tävling.

Pris per person 350 kr
Mimimipris 5250 kr
Året runt. Utomhus. Lagtäving rek ca 4-6 person. Max 48pers.