Afternoon Tea på Öster Malma slott

Klassisk tebjudning i genuin slottsmiljö i Öster Malma slott. I avkopplande atmosfär dukar vi upp Öster Malmas egen Afternoon Tea. En upplevelse med den rätta känslan.

Serveras SÖNDAGAR från den 8/9 till den 3/11 2019

Unna er en rogivande eftermiddag med en långsittning i slottsmiljö. Här njuter ni av rykande varmt te med brasans sprakande i bakgrunden. Tillsammans med te ställer vi fram scones med tillbehör och våra hembakade kakor. Ostar, frukt, oliver och naturligtvis viltkorvar och viltkött. En mysig höstupplevelse på Öster Malma! Söndag 15/9 finns även möjlighet att delta i vår guidade slottstur som starar 11.30 (100 kr).

Pris:  250 kr,
Barn 7-12 år 145 kr
Barn 3–6 år 95 kr.

Tid: Kl. 12.30 – 15.30, datum se ovan

Vänligen boka bord på tfn 0155 - 24 62 28

Under eftermiddagen passar ni förstås också på att se er om i vårt baorckslott från 1600-talet med konstutställningen Nordic Wildlife Art.

Alldeles intill har ni möjlighet att ta en skön promenad längs Viltvårdsstigen eller göra ett besök i Wildlife Park (stängt september).

Slottsmiddag med vilttema på Öster Malma
En härlig slottsmiddag med vilt på tallriken. Avnjut våra duktiga kockars förrätt samt varmrätt under kristallkronorna i slottets vackra matsal. Du kan därefter välja till dessert eller osttalrik om så önskas.

Efter middagen väntar slottpuben en trappa ned. I de gamla källarvalven kan ni i lugn och ro avsluta kvällen i baren med goda vänner, spela dart, eller biljard, eller bara umgås.

Slottsmiddagen serveras: 7 septemeber, 21 september, 5 oktober samt 19 oktober.

Pris: 425 kr per person, välj till en god dessert eller en osttallrik för 125 kr.

Vänligen boka bord på tfn 0155 - 24 62 28

Vill du uppleva Öster Malma litet mer rekommenderar vi en slottsweekend!
Logi, vår härliga slottsmiddag med vinpaket och fördrink, tillträde till vår relaxavdelning samt såklart en härlig frukost. Pris: 1595 kr/person, enkelrumstillägg: 350 kr.

Ladda upp dina batterier innan middagen med en promenad längs Viltvårdsstigen och hälsa på viltsvinen i sitt hägn eller gör ett besök i vår Viltpark där du kan träffa älg, kron- och dovhjort, mufflonfår och fasaner.

Aktuellt på Öster Malma

Dagens Lunch måndag - lördag>>

Nu har vi startat höstens Afternoon Tea på slottet, som pågår varje söndag fram till vi närmar oss julen. Tid: 12.30 - 15.30. Pris: 250 kr. Boka bord!
Söndagen den 15:e september kan vi också erbjuda Afternoon Tea som inleds med slottsguidning redan kl 11.30, pris 350 kr. Varmt välkommen!

Nyfiken på vårt välbevarade Barockslott? Under hösten erbjuder vi guidade visningar varje tisdag och onsdag. Tid kl 11.30, pris 199 kr, inklusive lunch.

Vi visar också slottet den första lördagen varje månad med start kl 11.00. Pris: 100 kr.

Wildlife Park >>
Året runt på Öster Malma >>
Öppettider >>

Öster Malma Wildlife Park

Ett vilthägn med älg, mufflon, kron- och dovhjort i deras naturliga miljö. Här finns även en mängd olika fåglar t.ex. tjäder, rapphöna och den sällsynta fjällgåsen.
För mer info >>