Ny auktion - superfint kikarsikte från Zeiss! - Svenska Jägareförbundet

Rädda älgen

Auktionen startar onsdag 9 okt på Tradera och avslutas söndag 20 okt 20.00. Lägg ett bud på ett superfint kikarsikte från Zeiss, V8 1,8-14x50.

Ny auktion - superfint kikarsikte från Zeiss!

Ny auktion ute nu! Svenska Jägareförbundet arrangerar nu i samverkan med andra företag en Tradera-auktion där ALLA pengar går till att plantera tall för projektet Rädda Älgen!

2019-10-08

Älgen behöver bättre förutsättningar i våra svenska skogar. Därför auktionerar Svenska Jägareförbundet ut produkter där intäkterna går till att plantera mera tall, älgens naturliga föda, i Sverige. Om inte mängden tall ökar blir konkurrensen med människan och skogsbruket för stort.

Hjälp oss rädda älgen och lägg ett bud!
Auktionen startar onsdag 9 okt på Tradera och avslutas söndag 20 okt 20.00.

Klicka här för att komma till auktionen!

Näst ut är ett superfint kikarsikte från Zeiss, V8 1,8-14x50

Hemligheten bakom Victory V8 är en revolutionerande design som förbättrar din jaktlycka vid varje tillfälle: Det unika optiska konceptet, med en ljustransmission på ända upp till 92%, som ger större möjlighet för jakt långt in på kvällen och i tidig gryning. Innovativa riktmedel, anpassade för en mängd olika ändamål. Den finaste och klaraste belysta punkten i världen, vilket ökar din precision. Optimal ergonomi, för intuitiv funktion. Oavsett om man betraktar siktet i detalj eller om man ser till den totala prestandan, så sätter Zeiss Victory V8 kikarsikten en ny standard för världens premiumsikten.

Egenskaper:

• Zeiss kvalitetsoptik + konstruktion
  • T* ytbehandling i flera lager - för brilliant bildkvalité
  • LotuTec ytbehandling - för vattenavstötande funktion
  • Stort ljusgenomsläpp och hög kontrast
  • Kvävgasfylld - för imtät / vattentät / dammfri funktion
  • Rekylsäkrad konstruktion
  • Solid aluminiumkropp
  • Anodiserad yta - skyddar mot repor
  • Lättviktskonstruktion - enkel att hantera
  • Manuell kontroll av ljusstyrkan
  • Icke medförstorande riktmedel andra planet