Blekinge

Carl-Douglas, Roger, Uffe och K-g serverar glögg med glädje Foto: Kent Löving

Jägareförbundet på julmarknad

I ett grådaskigt och lite tråkigt vinterväder deltog Jägareförbundet Blekinge på julmässan på Eriksberg.

2016-12-11

Julmässa bör ju vara krönt med snö på marken, gärna i skyn också för att skapa den rätta julstämninngen. Dock är vi i Blekinge vana vid det lite grådaskiga vädret som det nu är. I alla fall så fanns Jägareförbundet Blekinge på plats. Lördag var det betydligt mer folk än på söndagen. Detta hindrade dock inte Jägareförbundet att oförtrutet servera glögg och glada kommentarer till besökarna.
Var detta det enda som var gratis på julmässan förutom inträde och parkering?
Många var det i alla fall som avnjöt den varma glöggen. Så pass så det var osäkert om det skulle räcka hela söndagen...

Att vara ute på diverse mässor och evennemang är en del av Jägareförbundets policy: Att synas, vara närvarande, besvara frågor och ge upplysning.