Blekinge

Peter och Anders förbereder

Tosiabonnadan

Jägareförbundet fortsätter att närvara vid större evennemang

Likt inkastare står de på gatan och fångar intresse

2017-07-08

Jägareförbundet Blekinge, JFB, deltog på tosia bonnadan. Regnet hängde i luften och släppte även ur sig störtregn stundtals. MEN JFB hade trots allt en del besökare som ville prova på simulatorskjutning. Även den, bland barn, så populära insektshotelltillverkningen drog besökare.
- Vädret kan vi inte göra något åt, men det är kul att möta"vanliga människor" säger ordföranden för JFB, Peter Nilsson.
- JFB medverkan på vanliga events gör att vi kan nå ut med information till allmänheten på ett helt annat sätt och på det sättet sprida vad jakt och viltvård går ut på, vilket är en viktig del av jakt och viltvårdsuppdraget,fortsätter Peter.
- Vår målsättning är att varje krets i Blekinge skall vara ansvarig för minst ett stort event om året, menar Peter.
I år har Karlskrona/Blekinge sjöjaktvårdsförening varit med på Lövmarknaden och nu alltså Ronneby södra på tosia,