bakgrund

Årsstämma

Jägareförbundet Blekinge Sydväst höll i år sin årsstämma i Ryssbergsstugan

2018-02-25

Jägareförbundet Blekinge Sydväst höll i år sin årsstämma i Ryssbergsstugan Sölvesborg. Ordförande Daniel hälsade alla välkomna och särskilt till gästerna Jesper Einarsson, Karin Stoeckmann och Karl-Gunnar Bergqvist.

Årsmötes handlingar gicks snabbt igenom: val, ekonomi, aktiviteter, både gjorda och kommande redovisades. Två motioner hade lämnats in, en gällande gratis medlemskap för elever som läser jägarskolan och en om förlängd jakttid på kanada och grågås. Båda motionerna godkändes och går nu vidare till länsföreningens årsstämma.

Ordf. Daniel avslutade årsstämman och det bjöds på smörgåstårta, och därefter talade länets jaktvårdskonsulent Karin Stoeckmann om aktiviteter som är på gång och även om det som har gjorts. Kvällen fortsatte med att Jaktvårdskonsulent Jesper Einarsson talade om våra jaktbara viltstammar och framför allt våra klövvilt som ett extra inslag. Jespers huvudämne för kvällen var nämligen eftersök, ett ämne som han verkligen kan presentera med kunskap och erfarenhet.

En bra årsstämma och mycket trevliga gäster så avslutades denna stämma.

Vid pennan

Sven-Erik Harrysson