Blekinge

Krvgrillning efter jakten. Foto: S-E Harrysson

Premiärjakt

Den första jakten för ungdomar och utbildningsjakt är avklarad.

2018-11-19

Jägareförbundet Blekinge Sydvästs jaktvårdskrets har under flera år ”jagat” efter ett område att kunna bedriva ungdoms och utbildningsjakt. Och nu har startskottet gått och den första jakten är avklarad. Kretsen disponerar nu mark som Karlshamns kommun äger strax utanför Svängsta. Jakterna är begränsade till ett visst antal per säsong.

Premiärjakt blev det söndagen den 18 nov. och deltagare och ledare var fyllda av förväntan. Men då flera av de anmälda jägarna inte erhållit sina licenser blev det några avbokningar i sista stund. Men skam den som ger sig, det blev jakt ändå och både deltagare och arrangörer behövde en genomgång av marken. Så inför nästa utbildnings-ungdomsjakt kan det bara bli bättre.

En trevlig förmiddag avslutades med korvgrillning och hopp om flera kommande jaktdagar.

Vid pennan
Sven-Erik Harrysson