bakgrund

Jägareförbundet Blekinges årsstämma

SM-tvåan Christer Thomasson och S-E Harrysson fick pris. Foto: Kent Löving

2019-03-28

Årsstämman började med att generalsekreterare Bo Sköld berättade om vad som händer i förbundet. Därefter tog sedvanliga årsstämman vid. Det uppfattades som en bra stämma med ordning och reda. Valen gick geschwint efter att valberedningen kämpat in i det sista. Ny styrelse presenteras på webben så fort konstituerat möte avhållits. Kan dock konstateras att Linda Mattisson-Olsson omvaldes enhälligt till ordförande, en populär sådan.Efter en en välbehövlig fika fortsatte programmet med att Ulrika Widgren från Länsstyrelsen berättade om rovdjursinventering.

Prisutdelningen blev lite avslagen då merparten av de inbjudna pristagarna inte dök upp. På plats fanns däremot vårat fantastiska eftersöksekipage som kom tvåa i SM. Stora ovationer från auditoriet! Ekipaget består av Christer Thomasson och Sven-Erik Harrysson.

Nytt för i år var att styrelsen presenterade kommande budget och kommande verksamhetsplan. Ett uppskattat inslag där det framkom förslag om att kretsarna skulle få ut planen på remiss för att vara mer delaktiga. Mer delaktighet, bra förslag!