bakgrund

Blekinge

Skogens dag

Jägareförbundet Blekinge, representerat av Ronneby södra jaktvårdskrets, deltog på skogens dag i vackra Brunnsparken/brunnskogen.

Stort intresse för att skjuta simulator

2022-09-04

Det var totalt 14 olika föreningar och företag som deltog och besökarna fick gå en tipspromenad genom brunnskogen förbi Trollsjön och japanska trädgården bland annat.
Tyvärr så blev det problem med tekniken med simulatorskjutningen. Det gick att skjuta men det fungerade inte ut till TV:n  där alla, förutom skytten, kan se vad som händer. Detta är ju annars den stora dragmagneten på dylika tillställningar.
Trots detta kom det rätt mycket folk som ville prata och titta.
Kasta boll mot vildsvinen är populärt bland barnen. Det delades ut tidskriften ”ny jägare” och varningsband för viltolycka.

Text: Kent Löving
Foto: Anders Karlsson