Kretskampen Halland 2019 - Svenska Jägareförbundet

Halland

Foto: Madeleine Lewander

Kretskampen Halland 2019

Kretskampen Halland 2019 lördag 25 maj 2019 Abild SSK Jägareförbundet Halland inbjuder till kretskampen för ungdomar 13 - 25 år. Kretskampen är en lagtävling med 3-5 deltagare/lag.

2019-03-23

• 10 st frånduvor, hagel (jägarexamensduvor)
  • 2 st löp på haren á 4 skott, hagel
  • 5 skott kula klass 1 eller 2 på stillastående älg 80 m (valfritt stöd)
  • 5 skott kula klass 4 på stillastående bockfigur 50 m (valfritt stöd)
  • 10 st teorifrågor som laget besvarar tillsammans

Om laget har färre än 5 deltagare lottas person/personer som skjuter en extra gång.

Länsföreningen Halland står för hela kostanden, ammunition, duvor och mat för dagen, för deltagare med familj/supportrar.

Krav för deltagande är medlemskap i Svenska Jägareförbundet samt att laget har en lagledare som står för stöd och vapen under tävlingen. Lagledaren får, men behöver inte delta i själva tävlingen och det finns ingen övre åldersgräns för lagledaren.

Inga förkunskaper krävs!

Tävlingen är även en uttagning till kretskampens regionfinal, dit ungdomar mellan 13-20 år kan kvalificera sig. Kretskampens regionsfinal går av stapeln under sensommaren 2019. Att vara med i regionsfinalen är helt frivilligt och deltagande den 25 maj medför således inget krav på att deltaga i regionsfinalen.

Vet du inte vilken krets du tillhör eller vill du ha hjälp med medlemsskap? Kontakta Medlemsservice: medlem@jagareforbundet.se eller 020-22 00 10.

Vill du eller någon du känner vara med men får inte ihop ett eget lag, vill ni ha hjälp att träna inför tävlingen eller saknar ni lagledare? Hör av er till oss så hjälper vi till!
Ladda ned inbjudan PDF

Frågor och anmälan senast söndag 19:e maj till:

Sjfhall.ungdom@gmail.com

Emelie Nilsson 076-534 27 04