Jönköpings län

Svenska Jägareförbundets SM i Jaktskytte 2018 – Jägar SM

Tävlingarna avgörs den 11-12 augusti på Åmålortens Jvf:s banor. Banan är belägen ca 6 km väster Åmål. Kör mot Bengtsfors i rondellen på E45, väg 164 ca 6 km sväng sedan höger mot Mo Kyrka. Skyltning kommer att finnas från rondellen Detaljerad vägbeskrivning finns på klubbens hemsida. Ytterligare information kommer efterhand att läggas upp på Jägareförbundets hemsida. • Träning fredag den 10 augusti • Arrangör Åmålortens Jvf Mästerskapet omfattar två dagars tävlande med full omgång i följande grenar; Löpande älg 10 enkelskott 80 m, akustisk markering Stående råbock 10 enkelskott 100 m, markering på papperstavla Nordisk trap 25 skott Jägarsporting 25 skott

2018-07-04

Inbjudan som pdf

• Deltagande i samtliga grenar är obligatoriska, reglementen tillhandahålls av respektive länsjaktvårdsförbund och finns även på Jägareförbundets hemsida www.jagareforbundet.se

• Tävlingen omfattar endast öppen klass.

• Anmälan om deltagande från respektive länsjaktvårdsförbund ska vara Åmåls jvf tillhanda senast den 30 juni 2018 via mejl till kjell-ake.johansson@hotmail.se

• Startlistor anslås på www.jagareforbundet.se under vecka 30. Bifoga även namn och adresser på reserver, dessa inbjuds i mån av platser om inte fullt antal ordinarie skyttar. • Övriga detaljer med träning- och starttider mm anslås senare på www.jagareforbundet.se

Samtidigt med anmälan ska 500 kr/person sättas in på Åmålortens Jvf Pg 325934-8

Logi Dalhall hotell 0532-247 40 , Åmåls Stadshotell 0532-616 10 Örnäs Camping 0532-170 00, Åmåls Vandrarhem 0532-102 05, Forsbacka herrgård 0532-616 90.

Övriga frågor Joakim Karlsson Varmt välkommen till Åmålortens Jvf