Elmia Game Fair 2019 - Svenska Jägareförbundet

Jönköpings län

Foto Håkan

Elmia Game Fair 2019

Här kommer lite bilder från skyttet där alla har kunnat få prova på duvskytte efter sin egen förmåga.

2019-05-30

Vi har haft besökare från mycket erfarna skyttar som velat skjuta Sporting till de som tagit sina första skott. Några passade till och med på att ta en liten informell ”tävling sinns emellan”. En av de som aldrig prövat på duvskyttet var Joakim som fick sin första genomgång av Anders en av våra mycket duktiga skytteinstruktörer. Evlina hade aldrig testat Sporting och fick en genomgång av vår Länsskytteinstruktör Niclas Olofsson. Många kom med en kompis eller familjemedlem som börjat intressera sig för jaktskyttet och som på detta sätt följt med för att kunna skapa sig en mer nyanserad bild av jakten. Vi mötte även en del jägarskolelever som kommit för att se vad som erbjuds på mässan och samtidigt övnings skjuta några skott. Det är ju otroligt trevligt att vi här kan visa upp en liten del av jägarskolans skytte.

Trotts att det har blåst och varitl ite kyligt i luften har vi haft en strid ström av skyttar så det har aldrig varit tyst i båset. Blåsten gjorde så att vi inte kunde få våra lappar med instruktioner att sitta kvar så ett varmt tack till Peltor 3M som lånade ut hörselkåpor med medhörning till både instruktörer och skyttar. Utan dessa hade det varit minst sagt varit besvärligt att gnom föra detta skytte. Det underlättar så att man kan prata lugnt och stilla med de som skall skjuta och framför allt för första gången.