Preliminärt ser resultatlistan ut så här från Jägar SM i Krokom hos Rödöns JSK den 10-11 augusti. - Svenska Jägareförbundet

Jönköpings län

Foto Privat

Svenska Jägareförbundet arrangerar SM i kombinerat skytte varje år. Det är ett SM för dam, junior, oldboys och veteran under försommaren samt ett SM för öppenklass som kallas för Jägar SM andra helgen i augusti.

Foto Privat

2019-08-11

70 skyttar gjorde upp om SM tecknet i de fyra grenarna löpande älg 10 skott, stillastående råbock 10 skott på 100m, jägartrap 25 skott samt compac sporting 25 skott. Detta sköts av varje skytt både lördag och söndag.

Simon Andersson har gjort en fantastisk debut på jaktskytte SM och placerat sig som 7a på 728 poäng. Charles Werninger placerar sig som 9a på 720p vilket är samma placering som förra året men förbättrar sitt resultat med ett par poäng. Rikard Alm har skjutit upp sig bra och placerar sig nu som 11a med 718p, Claes Werninger har även han förbättrat sitt resultat till 685p och kommer upp en placering till 22a plats, Svante Jonsson förbättrar sitt resultat till 663 poäng vilket placerar honom på 33 plats. Svante blir den siste av de 5 som direkt kvalificerar sig till 2020 års jaktskytte SM.

Grattis till er alla önskar vi i

Länskyttegruppen

Genom Håkan