bakgrund

Jönköpings län

Nu är Tävlingsskyttet igång .

Första riktiga tävlingen på länge blev Lm trap i Habo.

2021-06-22

Länsmästerskap Jägartrap i Habo

Tävlingen blev lite av en pionjärstävling nu efter ett långt tävlingsuppehåll på grund av Covid-19. Vi är klart medvetna om att flera skyttar fortfarande känner en viss osäkerhet kring om man kan åka på förbundets tävlingar. Medan andra varit tvungna att avstå på grund av avrådan som fortfarande gäller för vissa grupper.

- Vi i länsskyttegruppen är otroligt glada över att vi har kunnat lämna över tävlingen till den kompetens som finns på Habo jaktvårdsförening. Lars Kvist tillsammans med sina skyttekamrater hade förberett tävlingen på ett föredömligt sätt. Samtidigt som det är oerhört trevligt att äntligen kunna träffas igen.

Bild9.JPG

Glädjande för tävlingen var att juniorerna Oliver, Elin och Alva har kommit med på denna tävling och dessutom gjorde mycket bra i från sig.

Trots värmen så genomfördes tävlingsdagen på ett fantastiskt sätt med korv och bröd till tävlande.

Bild10.JPG

Johan Olausson

Lars Kvist

Morgan Andersson

Ut över medaljerna lottades en åtelkamera och ett knivsett ut på startlistan och övriga som varit med fick ett pris med sig hem. Det här med utlottningen av priser gör hela prisutdelningen lite mera spännande.

Ni medverkande som varit involverade har verkligen gjort ett fantastiskt arbete. Men inte att förglömma det viktigaste av allt - genom ert engagemang har ni gett en minnesvärd dag till deltagarna som fick visa upp sina skyttekunskaper i en ””Länsmästerskapstävling””.

Vi vill verkligen rikta ett stort tack till alla som bidragit till genomförandet. Vi har tillsammans fått många nyttiga erfarenheter och sett till att det har gått att genomföra en så här tävling när vi nu fått lättnader i restriktionerna kring pandemin.

Nu skjuter vi över planerandet av skyttet till länsskyttegruppen för 2022 och vi ser nu alla fram emot LM i Linjesporting 2021.

Ett varmt tack till er alla för ert deltagande

Länsskytteansvarig

Lars Gustafsson