Jönköpings län

Foto Simon Andersson

Lm sporting 2022 avgjordes lördagen den 20 augusti

Skillingaryds Jvf  var värd för årets upplaga av jägareförbundes  länsmästerskap i Sporting.

2022-08-21

Igår stod Skillingaryds Jvf  värd för årets upplaga av jägareförbundes  länsmästerskap i Sporting.
Tävlingen sköts i under fina väderförhållanden utan vare sig stekande sol eller regn. Tävlingen samlade 32 skyttar från stora delar av länet.
Många av länets duktiga sportingskyttar var på plats, däribland Sofie Haage som nyligen vann SM Guld i Engelsk Sporting!
Janne Haage som på grund av hälsoskäl har fått skola om sig till att skjuta från vänster axel denna säsong, visade på ett fantastiskt bra skytte som imponerade på samtliga medtävlande!
Efter att 2x25 lerduvor av varierande svårighetsgrad hade skjutits av samtliga skyttar, så återstod för dagens sekretariat att sammanställa dagens höga och jämna resultat.

Dagens högsta resultat oavsett klass.
Prispallen oavsett klass..JPG
1.a Emil Granklint 49 p.
2.a Sven-Erik Davidsson 46 p.
3.a Sofie Haage 45 p.

Samtliga vinnare i respektive klass

Samtliga vinnare i respektive klass.JPG
Vinnare öppen klass.
Emil Granklint 49 p.

Vinnare oldboy.
 Sven-Erik Davidsson 46 p.

Vinnare Veteran.
 Jan-Olof Haage 44 p.