Föreläsning med Joakim Andersson om Jakthundsträning 191126 - Svenska Jägareförbundet

Föreläsning med Joakim Andersson om Jakthundsträning 191126

"Lydiga hundar för bättre jakt" Jägarförbundets bjöd in till föreläsning av Joakim Andersson på Skedhult i Eksjö tisdagen den 26 november. Under temat "Lydiga hundar för bättre jakt"

Tisdagen den 26 november kom Joakim Andersson från Lidköping till Skedhult i Eksjö för att prata träning av hundar. Där han belyste egenskaper hos hundar samt olika träningsmetoder. Visade en del film så man förstod vad han menade och vad man skulle tänka på. Mycket intressant kväll i hundträningens tecken.

Joakim hälsar vi välkommen tillbaka under våren då det blir en praktisk dag ute i skogen runt Skedhult då han kommer att visa det vi pratade om denna kväll.

Våren 2020 är det inbokat en fortsättningsdag med praktik.

Anmälan till: Marie Berglind tel: 070-5120384 eller mail: smalandsskogens@telia.com

Foto Marie Berglind på Joakim Andersson Lidköping 021126 på skedhult.jstå.jpg

Vem är då Joakim Andersson:

Det Joakim arbetar kring är att ”Jakthunden tillbringar större delen av sin tid som en normal familjehund. En bra dressyr gör att du kan ta med hunden i flera olika miljöer utan att känna oro för att hunden ska bete sig på ett oacceptabelt sätt.

En bra dressyr gör också att du som förare kan styra jakten och få en hund som går att kalla in då du väljer att avbryta jakten. Dressyren gör att du bl a kan ha en hund som kan sitta stilla medan du gör en skottplatsundersökning eller en avfångning.”

”Lydiga hundar för bättre jakt” Jakthundsdressyr drivs av Joakim Andersson som är uppväxt i en jägarfamilj och har god erfarenhet av jakt med stötande, drivande, stående, trädskällande hundar och jakt med löshund på älg. Hos Jakthundsdressyr får du en ordentlig teoretisk och praktisk grundplattform som hjälper dig att undvika missförstånd mellan dig och din hund i vardagen, vid träning och jakt.

Jakthundsdressyr vänder sig i första hand till dig som vill träna din hund så att den jagar tillsammans med dig som förare (inte jagar för sig själv). Kurserna omfattar valp- och unghundskurs, allmän jakthundskurs,

Föreläsningen var gratis och hundgruppen bjöd på lite ätbart under kvällen.

Nyfiken på lite mer?

Kika gärna in på länkarna här in under.

Facebook: Jakthundsdressyr.se

2019-11-04 2019-12-01