SM uttagning i Nässjö den 30 maj 2021 - Svenska Jägareförbundet

Foto: Mostphotos

SM uttagning i Nässjö den 30 maj 2021

Nässjö meddela att de kommer att kunna genomföra tävlingen som planerat men med vissa restriktioner Vi följer fortsatt folkhälsomyndighetens rekommendation och avvaktar deras bedömning av läget. Tävlingen kan därmed komma att ställas in med kort varsel. Men räkna med att den blir av i som det ser ut i dagsläget 210515.

SM  uttagning i Nässjö söndagen den 30 maj

Arrangör: Nässjö jaktskyttecenter

Kontaktperson: Åke Jonsson 070 - 6006 913

eller Greger Erksson 070 369 92 69

Anmälan 9.00-10.00

Direktkvalificerade till Sm-uttagning i jaktskytte 2020

De senaste tio åren har det blivit allt högre resultat på Jägareförbundets Jägar-SM.
Detta beror på att fler skyttar tränar mer. En anledning är de skyttar som åker på det Europeiska jaktskyttet varje år som tränar mer. Där är det stor konkurrens och de skyttar som åker dit vill göra bra ifrån sig och då krävs det mycket träning

De som kommer bland de 35 främsta på SM är direktkvalifiserade till nästkommande år. Följande skyttar från Jönköpings län var bland de 35 främsta på SM 2019 och har därmed direktkvalificerat sig till SM 2020.

De tre platser som länet alltid har som standard är öppna för skyttar att kvala för.

Direkt kvalificerade från SM 2020 till SM 2021.

Charles Werninger

Rikard Alm

Simon Andersson

Robert Nordquist

Det betyder att länet har totalt 7 platser till SM 2020, dvs de 4 namgivna är direktkvalificerade och tre stycken skyttar som kan kvala in och ta en plats i laget för att försöka utöka platserna till år 2021. 😊

De skyttar som skall skjuta SM 2020 skall anmälla sina adressuppgifter och mailadresser före den 30/6 2020 till Mäit.

SM 2019 resultat:

2018-12-13 2021-05-18