Foto Jan Westlund

Ungdomsjakt 30 oktober på Skedhult

Välkommen till Ungdomsjaktdagen tisdagen den 30 okt, som är öppen att söka för deltagande av länets Ungdomar. Du får ett snabbt besked om du kom med som Ungdomsjägare-Gästjägare eller Provapåjägare.

Under dagen sker jakt på rådjur-hare-räv, på Skedhults jaktområde utanför Eksjö. Samling sker kl. 08.00. Ungdom är man mellan 13-20 år, om denna åldersgrupp inte fyller gästlistan får dom som är mellan 20-25 resterande platser så anmäl om du vill få möjligheten. Har man inte eget vapen och licens, kan man ändå delta för att få prova på eller lära mera. Jakten sker med hagelgevär med rätt hagelstorlek och vi använder jaktradio 155MHz. Om du deltar med gevär ta med: Vapenlicens, Jaktkort, Medlemsbevis . Kläder-skor-stövlar som är lämpliga för dagens väder och Röd/gul/keps/mössa/band eller väst. Jaktdagen är kostnadsfri och korvgrillning sker i samband med lunch. Tag med det ni behöver av dryck och mackor utöver korven ni får att grilla. Anmälan senast 28 okt, frågor sker med mail jan.westlund@rjl.se , mms-a samtal 076-115 92 34. Anmäl ; Namn och ålder samt om du önskar ta med egen lämplig jakthund.               Styrelsen i Jägareförbundet Jönköpings Län hälsar Er välkomna till denna utbildningsjaktdag./SE

2018-10-21 2018-10-23