Ungdomsjakt, rådjur på Skedhult den 2 januari

Ungdomsjakt efter rådjur i Jägareförbundet Jönköpings läns regi. Jägare förbundet Jönköpings län bjuder in till ungdomsjakt efter rådjur på Skedhults jaktmarker den 2:a januari.

För att delta på jakten krävs en skriftlig anmälan senast den 28:e december med namn, telefonnummer och e-post till jaktvårdskonsulent Jonatan lilja på eposten: jonatan.lilja@jagareforbundet.se . För jägare mellan 15 - 18 år och för de som saknar egen vapenlicens så är det uppsiktsjakt som gäller. Ungdom inom Svenska jägareförbundet är man om man är under 26 år gammal.

Samling sker klockan 08:30 på grusplanen utanför Skedhult säteri. Jakten sker med hagelvapen.

Till jakten ska varje jägare medföra:

· Vapenlicens · Statligt Jaktkort · Jägareförbundet medlemsbevis.

Förutom kläder efter väder ska varje enskild jägare även medha något klädesplagg med signalfärg, t.ex. keps, väst eller hattband med signalfärg. Jaktradio som kommer användas under dagen är 155 MHz och ska medtagas. Jägareförbundet Jönköping bjuder på korv och dryck. Välkommen med din anmälan !

Jonatan Lilja

Jaktvårdskonsulent

Regionalt jakt- och viltansvarig, Region syd

Jonatan Lilja