Kretsarna rekommenderas hålla sina kommande årsmöten digitalt. - Svenska Jägareförbundet

Kalmar län

Foto:Mostphotos

Kretsarna rekommenderas hålla sina kommande årsmöten digitalt.

Med hänsyn till rådande omständigheter med Covid-19 rekommenderas alla jaktvårdskretsar hålla sina kommande årsmöten digitalt. Tillsammans med Studiefrämjandet kommer man nu inom kort att erbjudas utbildningar i bland annat, digitala verktyget Teams.

Foto:Mostphotos

2020-11-25

Då de flesta jaktvårdskretsarna har välbesökta årsmöten är det under rådande omständigheter omöjligt att följa de rekommendationer som Folkhälsomyndigheten utfärdat, vid fysiska möten.

Alla årsmöten bör därför genomföras digitalt.
Många kretsar har redan den kompetens som krävs men om man är osäker och vill ha hjälp med genomförandet, kallelser och anmälan kommer Jägareförbundet Kalmar län, liksom hela Region Syd, att samverka med Studiefrämjandet och erbjuda utbildningsträffar och mallar för genomförande av årsmöten i det digitala verktyget Microsoft Teams.

Länsföreningens styrelse, Jägareförbundets tjänstemän i Kalmar län samt Studiefrämjandets tjänstemän kommer att vara behjälpliga med både utbildningsinsats och genomförandet av dessa årsmöten.

Anmäl in ert datum för årsmöte så snabbt som möjligt då absolut dead line för att komma med i Svensk Jakt är till Luciahelgen.

Anmäl även in ert intresse för utbildningen med minst 2 personer men gärna fler från varje kretsstyrelse/tänkta mötesfunktionärer till kontoret i Kalmar.

Maila till Maria.Augustsson@jagareforbundet.se för anmälan av tid och deltagare.

eller Erica.Lindquist@studieframjandet.se vid frågor om utbildninge.