Tack för i år, en julhälsning från länsordförande Bill Nelson. - Svenska Jägareförbundet

Kalmar län

Foto:Oscar Lindwall

Tack för i år, en julhälsning från länsordförande Bill Nelson.

Jägareförbundet Kalmar läns ordförande Bill Nelson ser tillbaka på ett märkligt år, 2020, och sänder en julhälsning till alla medlemmar.

2020-12-21

Jul och nyårshälsning.

Snart lämnar vi ett år som aldrig tidigare har skådats, ett nytt år är annalkande med stora steg. Som tur är så har vi jägare kunnat fortsätta med att jaga tack vare, att vi är ute och kan hålla avstånd till varandra. Däremot blir det problematiskt när vi behöver träffas på olika vis för exempelvis möte, utbildning, övningsskytte, jaktmöte mm. Därför hoppas jag så innerligt på att vi snart blir av med viruset, så vi åter kan komma igång på ett normalt sätt. Jag hoppas även på att vi kan få lite snö i vinter. Det är så kul att kunna se vad som har rört sig i markerna. Att i nysnö, gå en oplogad väg och se en harlöpa med ett avhopp, eller ett färskt spår av något annat man är ute för att jaga, det är oslagbart.

Trots pandemin har vi i Jägareförbundet försökt på bästa sätt med olika knep, att hålla olika aktiviteter igång. Många möten och utbildningar har det blivit via datorn, det har sina fördelar som vi nog kommer att ta med oss. Men ingen dator kan ersätta mötet när vi tar varandra i hand, ser varandra i ögonen och hälsar.

Ett otroligt engagemang och arbete har lagts ner för jakten och vården av det vilda på flera olika vis under året. Det hade saknats utan er medlemmar, tjänstemän, förtroendevalda i länsförening och kretsar.
Ett varmt och innerligt tack för det!

Julen har sina fina traditioner inte minst julbordet, vi jägare är lyckligt lottade som kan fylla det med många läckerheter från skogen, helt fantastiskt.

Jag vill önska alla en riktig God Jul och Ett Gott Nytt År!

Bill Nelson
Ordförande Jägarförbundet Kalmar län