Kalmar län

Foto:Privat

Höga resultat på länsmästerskapet i Compak Sporting på Öland.

Då GAF Jsk på söndagen 24/7 stod som arrangör för Jägareförbundets länsmästerskap i Compak Sporting bjöds det på många fina resultat. Bäst av alla lyckades Magnus Nilsson från Bäckebo som sköt ner samtliga 50 duvor.

Foto:Privat

2022-07-25

Hela 29 skyttar i 4 olika klasser möttes upp i det härliga och varma vädret för att skjuta årets LM i compak sporting. Förmiddagen började med ett strålande solsken i skyttarnas ögon, men detta verkar inte ha påverkat nämnvärt då det sköts många höga resultat och hela 4 st 25:or i första omgången. Även i andra och sista omgången fortsatte de höga resultaten och Magnus Nilsson, Bäckebo sköt ytterliggare en stabil 25a vilket gjorde honom till totalsegrare och guldmedaljör i öppen klass. Det skulle sedan krävas särskjutningar i tre av klasserna. I den öppna klassen knep hemmaskytten Robin Karlsson silvret efter särskjutning mot Oskar Karlsson Sjöberg från Högsby. Båda hade skjutit fina 49 träff i grundomgången.

I Oldboysklassen tog Kenga Karlsson hem segern med fina 47 träffade duvor. Göran Andersson la beslag på silvret efter särskjutning mot Peter Friberg som fick nöja sig med bronset.

Veteranklassens segrare blev Lasse Pettersson på 44 träff. Andraplatsen gick till Börje Sandberg före trean Jonny Göransson, även här efter särskjutning.

I juniorklassen segrade hemmaskytten Gustaf Sundin på 46 träff före Arvid Syrén från Oskarshamn som endast var tre duvor efter.

Resultatlistan ser du här:Res_LM_compak sporting_22.pdf

GAF:s Jaktskytteklubb riktar ett stort tack till de gästande skyttarna som tagit sig tid att hälsa på oss. Vädret, allas goda humör och de fina resultaten gjorde att det blev en mycket trevlig dag på skjutbanan.

skottkorr.jpg