Kronoberg

Länsordförande avstår arvode till förmån för ungdomar

Länsordförande för Kronobergs län, Nils Posse, avstår sitt arvode på 12 000 kronor i år. Han vill istället att pengarna går till att ge gratis medlemskap till ungdomar i Kronoberg som blir nya medlemmar under hösten.

2018-08-23

På måndagen beslutade en enhällig styrelse för Jägareförbundet Kronoberg att anta förslaget.
- Ungdomarna är mycket viktiga för jaktens framtid och för Svenska Jägareförbundet, säger Nils Posse. – Och därför väljer jag att avstå mitt arvode i år till förmån för att ungdomar kostnadsfritt ska kunna bli medlemmar och upptäcka att ett medlemskap i Svenska Jägareförbundet genererar alltifrån kunskap och påverkansmöjligheter till nätverk inom jakten, fortsätter Nils. - Förhoppningsvis väljer dessa unga sedan att fortsätta sitt medlemskap under många år framöver, säger Nils.

Summan räcker till att ge 40 ungdomar gratis medlemskap i Svenska Jägareförbundet under ett år.