bakgrund

Kronoberg

Foto: Elmia

Snart dags för Elmia Game Fair!

25-27 maj är det dags för en av Sveriges största jaktmässor – Elmia Game Fair i Jönköping. Svenska Jägareförbundet kommer finnas på flera ställen på mässområdet.

2017-05-23

Hall B kan besökarna bland annat skjuta i en skjutsimulator. I Jägarlunden kommer barn och ungdomar spika fågelholkar och/eller baka kolbullar, besökarna kan prata viltförvaltning, få sina troféer bedömda, prata om Jägarskolan, lära om eftersök och mycket mera. På skjutfältet kommer Svenska Jägareförbundets skjutinstruktörer att finnas på plats och erbjuda prova på hagelskytte – både för nybörjare och erfarna.

Svenska Jägareförbundets tema för 2017 års Game Fair är "Sverige är fantastiskt!" – Sverige är i särklass ett fantastiskt jaktland med unika jaktmöjligheter. Detta kommer Daniel Ligné, riksjaktvårdskonsulent att föreläsa om under alla tre dagarna. Jesper Einarsson, jaktvårdskonsulent, kommer föreläsa om Eftersök och Gunnar Lindblad, ordförande Jägareförbundet kommer prata om Attityder till vildsvin. Både Jesper och Gunnar föreläser också under samtliga tre dagar.

Annette Petersson, kommunikationsansvarig Jägareförbundet Jönköping/Kronoberg och Hanna Ståhl, Jaktvårdskonsulent har fungerat som projektledare för Svenska Jägareförbundets deltagande på Game Fair 2017 och båda hoppas förstås på många besökare, många möten, många diskussioner och nya medlemmar.
- Vi har cirka 100 förtroendevalda och personal som kommer arbeta under mässdagarna. Många av dem har lagt ner mycket tid hela våren för att planera de olika aktiviteterna – engagemanget för att informera om, och visa, våra verksamheter på bästa sätt har varit stort, säger Annette Petersson. - Vi har riktigt duktiga förtroendevalda och mycket kompetent och kunnig personal, och det är fantastiskt roligt att se vilket engagemang som finns, ett engagemang som smittar och som jag hoppas att även mässbesökarna kommer känna av, säger Annette.

Mässan öppnar klockan 09.00 torsdagen 25 maj och pågår till lördagen den 27 maj klockan 17.00.

- På hela mässområdet kommer funktionärer från Svenska Jägareförbundet att synas i orangea kläder och vi hoppas på mycket dialog med både nya, gamla och potentiella medlemmar, säger Hanna Ståhl. – Detta är en av årets höjdpunkter och vi kommer att göra detta till en mässa som man kan minnas länge, säger Hanna.

Vi ses där!

Läs mer på Elmias egen hemsida