bakgrund

Skaraborg

Föreläsning med veterinär Anna Pamuk

Hela jakthunden - en föreläsning om hur din jakthund mår och presterar optimalt

2019-03-04

I mars kommer veterinären och föreläsaren Anna Pamuk till Västsverige för en serie föredrag om jakthundars hälsa, fysik, skador och sjukdomar. Anna tar utgång i sin erfarenhet som veterinär och jakthundsägare, vilket hon nu samlat i boken Hela Jakthunden – en guide för jakthundsägare. Föreläsning varvar praktiska kunskaper inom förstahjälpen med frågor om foder, avel och sjukdomar.

• Hur ska vi göra för att ge hunden rätt förutsättningar för jakten?
  • Hur ska vi träna och utfodra?
  • Hur vet vi att hunden är frisk inför jaktsäsongen?
  • Hur visar en jakthund att den inte mår bra?
  • Och hur ska vi agera om olyckan är framme i fält eller skog långt från veterinär?

Du som åhörare kommer få med dig nya kunskaper, hjälp I din fortsatta träning, konkreta tips kring hundhälsa och förhoppningsvis också en och annan ögonöppnare. Boken kommer att kunna förbeställas till specialpris ihop med ett studiematerial för fortsatt och fördjupad inlärning I hundklubben, jaktlaget eller kompisgänget.

Plats: Uddetorpskolans aula, datum och tid: 14/3 18.30-21.30. Kostnad 70 kr per person inklusive fika, swish eller kontant på plats

Föreläsningen är ett samarbete mellan Studiefrämjandet, Svenska Kennelklubben, Svenska Jägareförbundet och Jaktjournalen.

Anna Pamuk driver sedan 10 år veterinärkliniken Fjällveterinären i Jämtland, en smådjursklinik med inriktning på arbetande hundar, med fokus på både friskvård och sjukvård. Utöver sitt arbete som veterinär är hon föreläsare och skribent med en fast frågespalt om jakthundar i tidningen Jaktjournalen.

Anmälan görs här