Skaraborg

Från vänster Rikard Alm, Cornelia Dagobert och Simon Andersson

Cornelia Dagobert dominerade RM och NM uttagning i Jaktsskytte.

Efter ett imponerande skytte stod Cornelia Dagobert, 17 år från Lidköping som vinnare i RM och NM uttagning.

2019-06-03

Uttagningen sköts på Lövsjötorps Skyttecentrum i Skövde med ett drygt tjugotal deltagare.  Pga återbud deltog ingen junior men glädjande nog var det två damer som deltog tillsammans med veteraner och seniorer. Det sköts enligt nordiska regler på 10 ringad bock 100m, 10 ringad älg 80 meter, 25 duvor sporting och 25 duvor nordisk trap.

Efter dagens skytte visade det sig att Cornelia Dagobert från Lidköping stod som vinnare med imponerande 373 poäng. Hon missade endast två lerduvor och sköt mycket bra i kula och vann med stor marginal över tvåan Rikard Alm, Skillingaryds JVF på 358 poäng och Simon Andersson Skillingaryds JVF på 354 poäng.

Nu väntar Nordiska Mästerskapen som genomförs första helgen i augusti på Svegeråsen där skyttar från Danmark, Norge, Finland och Sverige gör upp om medaljerna.

Karl-Johan Brindbergs