Aktiviteter 2016 - Svenska Jägareförbundet

Aktiviteter 2016

Ungdomsskytte i Bredared, 14/8

Hagelskytte på sportingbanan och kulskytte, både .22 och klass 1. Skyttedagen är en aktivitet inför jaktlägret som arrangeras i september. Aktiviteten är fristående men deltagare på skyttedagen har förtur som deltagare till jaktlägret i september.

Kretskampen länsfinal, skjutbanan i Ulricehamn 27/8

Varje krets i södra Älvsborg får ställa upp med ett lag. Vinnande lag går vidare till regionfinal. Uttagning i kretsarna sker separat inför länsfinalen. Vill du delta i ett lag kontaktar du din krets direkt eller Andreas Martinsson så hjälper han dig hitta rätt kontakt. Mer info om kretskampen finns i separat länk.

Jaktläger på Rådde 16-18/9

Årets version av ungdomsläger får ett större inslag av praktisk jakt än tidigare. Det är planerat pürschjakt efter räv och grävling (eventuellt bock och vildsvin), grytjakt och jakt med stövare.

Ålder: 13-18 år

Kostnad: 400 kr

Ungdomsjakt på Rådde, 2016-11-12

Ungdomsjakt på Rådde, 2017-01-06

Ungdomsjakt på Rådde, 2017-02-11

Vi hart inte öppnat anmälan till aktiviteterna ännu, det kommer att göra separat inför varje aktivitet. Har du frågor för du gärna höra av dig till Andreas Martinsson på 0702-771265 eller a.g.martinsson@gmail.com

Mycket välkomna att ha skoj med Jägareförbundet Södra Älvsborg!

2016-05-24 2016-05-24