bakgrund

V Götaland Väst

Tore Stening har hastigt avlidit

Vår kassör och vice ordförande har hastigt avlidit. Ordförande Göte Johansson skriver här ett meddelande till Jägareförbundets medlemmar.

2018-06-20

Med stor sorg och saknad får vi meddela att vår styrelseledamot och vän, Tore Stening, hastigt avlidit.

Tore, som ägnat en stor del av sitt vuxna liv som förtroendevald i Jägareförbundet, lämnar ett ofattbart tomrum efter sig men också en känsla av tacksamhet genom att vi under så lång tid fått ta del av hans stora kunnande, hans engagemang och goda kamratskap.

Tore har under sina ca 40 år i Svenska Jägareförbundet varit styrelseledamot, kassör och ordförande i Norra Älvsborgs Länsjaktvårdsförening, ledamot och ordförande i Sv. Jägareförbundets valberedning, ständigt ombud på Jägareförbundets årsstämmor som nu senast i Kiruna, medlem i Jägareförbundets veteranklubb, kretsordförande, styrelseledamot i VFO och ÄSO mm.

Sedan sammanslagningen mellan Göteborg-Bohuslän och N. Älvsborg Länsjaktvårdsföreningar har Tore varit den nybildade föreningen Västra Götaland Västs skattmästare och under senare år även vice ordförande.

Hunden, Jakten och viltvården var Tores stora fritidsintresse och det var talande att han fick sluta sina dagar i färd med att iordningställa årets viltåker.

Våra tankar går i denna tunga stund till Margaretha och Tores övriga familj och vi framför vårt tack för att vi fått ta så mycket av hans tid i anspråk.

Dals Långed 2018-06-20

Göte Johansson, ordförande