Information om rovdjursinventering - Svenska Jägareförbundet

Information om rovdjursinventering

INFORMATIONSMÖTE OM ROVDJURSINVENTERING, E-DNA, KAMEROR, JAKT 2019

2018-12-21

Länsstyrelsen i Västra Götaland har startat ett Pilotprojekt ”eDNA-analys av lodjursspår i snö, en metod att underlätta särskiljning av familjegrupper i södra Sverige”, där Svenska Jägareförbundet är med och stöttar i arbetet.

Vi kommer erbjuda fyra olika tillfällen för att ta del av informationen så man är välkommen att anmäla sig till den plats och dag som passar bäst.

Tid 18.30-21.00

Ulricehamn/Väla                 16 januari

Skövde                                  17 januari

Kilanda/Kungälv                 23 januari

Ed                                          24 januari

Vid anmälan skickas ett svarsmail med vägbeskrivning till respektive lokal.

• Information om hur man från länsstyrelsens sida arbetar med eDNA-analys projektet och vilken roll vi jägare har.
  • Vi kommer att informera om hur vi jägare kan bidra med underlag för att säkra förekomster av rovdjur med hjälp av viltkameror.
  • Kort information om den kommande jakten på lodjur

Anmälan till vo7@jagareforbundet.se senast en vecka före respektive träff så vi hinner beställa fika. Meddela gärna vid anmälan om du tillhör någon krets samt om du är utsedd att vara rovdjursansvarig.                                                                                                         Mellan 21 dec-7 januari har vi julledigt och besvarar mailen tidigast 7 januari

Varmt välkomna önskar Länsstyrelsen, Svenska Jägareförbundet och Studiefrämjandet

Vi vill också passa på att önska en riktigt God Jul & Ett Gott Nytt År