Jägarexamen på e-jakt - Svenska Jägareförbundet

Foto: Niclas Erdenvik

Jägarexamen på e-jakt

Nu kan du läsa in kunskaperna till jägarexamens teoriprov med hjälp av vårt digitala kunskapsbibliotek. Allt material som krävs finns samlat i kursen. Du läser och lyssnar i din egen takt och har gott om tid.

E-jakt - jägarexamen var du vill

Kursen är fylld med text, bilder, video, gallerier och övningsprov. Du får allt som behövs för att du ska ha bästa möjliga förutsättningar att klara den teoretiska delen av jägarexamen. Vi gör din väg till att bli jägare lite bekvämare helt enkelt. Du läser i din egen takt och har gott om tid att läsa in kunskaperna, inloggningen gäller i hela 6 månader.

Uppdaterad version
Inför säsongen har kursen uppdaterats, enklare navigering och bättre funktion i mobilen är ett par av nyheterna.

Nya filmer!

Åtta filmer om småviltjakt i olika former presenteras och kommenteras av Ulf Lindroth. Filmerna ger dig en bra förståelse för hur jakterna går till och vad som är viktigt att tänka på.

Tröskeln har aldrig varit lägre — ta klivet nu!

• Lättlästa sidor
     Detta är en fullmatad utbildning för den blivande jägaren. På din väg mot jägarexamen får du läsa många bildspäckade sidor med intressanta fakta om jakten.
  • Testa dina kunskaper
     Testa dina kunskaper med hjälp av drygt 500 övningsfrågor fördelade över flera övningsprov. En bra avstämning inför det teoretiska provet.
  • Smarta funktioner
    Du har bland annat ett anteckningsblock som sparar dina anteckningar. Bildspelen hjälper dig med artkunskapen och filmerna visar olika vapentyper och den viktiga vapenhanteringen. Smidigt!
  • Medlemserbjudande - 50 procent rabatt på ditt medlemskap!
    I kursen hittar du också ett medlemserbjudande – halva priset på ditt medlemskap för det första jaktåret! Som medlem får du bland annat tidningen Svensk Jakt, inloggning på hemsidan, jägarförsäkring och en riktigt bra jakttabell.

Om Jägarexamen
Jägarexamen är en utbildning som ger dig en bred kunskap om jakt, djur och natur. Efter att ha klarat proven är du behörig att ansöka om vapenlicens för jaktvapen. Jägarexamen består av ett teoretiskt prov och tre praktiska prov och alla prov avläggs inför en provledare som är knuten till en provbana för Jägarexamen.
Se provavgifter här!

Praktiska prov
Kunskaperna och träningen som behövs för att klara de praktiska proven kan du få genom att kontakta en provbana för Jägarexamen eller en annan skjutbana i din närhet. En stor del av banorna anordnar kurser och träningstillfällen, främst under vår och försommar. Undrar du mer specifikt vilka moment som ingår i en fullständig jägarexamen?
Läs mer!

Ta jägarexamen nu!