Jaktvårdskonsulent Falun - Svenska Jägareförbundet

Foto: Mostphotos

Jaktvårdskonsulent Falun

Vi är ett arbetsteam av jaktvårdskonsulenter med en god arbetsmiljö och vi arbetar med många och varierande viltförvaltningsfrågor. Tjänsten innebär att du i första hand arbetar med viltförvaltningsfrågor i Dalarna och Gävleborgs län.

Du skall även, utöver egna ansvarsområden, kunna arbeta med allmänna och jaktliga frågor också i förbundets övriga län. Arbetstiden är oregelbunden vilket innebär att du ibland även kommer att arbeta kvällar och helger.

Arbetsuppgifterna består främst av att informera om praktisk jakt och viltförvaltning och att utbilda i dessa frågor. I denna tjänst lägger vi särskild vikt på kunskapen och förmågan att hantera jakt- och viltförvaltningsfrågor med koppling till rovdjursförekomst och ett ökat antal klövviltsarter. Samverkan och samarbete med myndigheter och andra organisationer ingår som en naturlig del av arbetet. Arbetet genomförs i nära kontakt med övriga kollegor och förtroendevalda medlemmar.

Lämplig utbildning och bakgrund är masterstudier inom SLU /Management of fish and wildlife populations, skoglig eller biologisk högskoleutbildning med erfarenhet av viltfrågor inom jord- och skogsbruk, viltmästare, lantmästare.

Du har social kompetens, är kommunikativ och van att möta media, har pedagogisk förmåga och är öppen och utåtriktad. Din förmåga att samarbeta och att upprätthålla god kontakt med länsföreningen, förbundets medlemmar och andra organisationer är viktiga egenskaper. Arbetet kräver goda data/IT-kunskaper. Jaktlig kompetens är ett krav. Du ska kunna arbeta såväl självständigt som i mindre team. Det krävs även att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och i skrift.

Vi lägger stor vikt i att du delar Svenska Jägareförbundets värdegrund Öppenhet, Respekt och Ansvar. Du ska inneha körkort samt tillgång till bil. Självklart ser vi gärna sökanden av båda könen. Meriterande; Arbete med/nära en medlemsorganisation, föreningskunskap, erfarenhet av arbete med/mot myndigheter och organisationer som verkar inom skogs- och jordbruk. Utbildning/erfarenhet av att arbeta med geografiska informationssystem GIS-QGIS.

Placeringsort är på vårt kontor i Falun. På denna arbetsplats, precis som på förbundets övriga arbetsplatser, finns hundar vilka är välkomna till våra arbetsplatser.

Tillträdesdatum: Snarast möjligt eller efter överenskommelse. Varaktighet: Heltid, tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.

För mer information om tjänsten kontakta regionchef Alpo Syväjärvi 070-3300 624 alt 010-5847 624. Fackliga kontaktpersoner: Unionen Björn Sundgren 010-5847 677, Akademikerförbunden, Niklas Lundberg 010-5847 344.

Ansökan med CV och personligt brev sänds till e-post:

jobba@jagareforbundet.se snarast möjligt, ansökningarna hanteras fortlöpande. Sista ansökningsdatum är den 15 augusti. Intervjuer genomförs under augusti månad.

2021-06-16 2021-06-16