Jaktvårdskonsulent region Mitt - Svenska Jägareförbundet

Foto: Mostphotos

Jaktvårdskonsulent region Mitt

Vi är ett arbetsteam av jaktvårdskonsulenter som arbetar med många och varierande viltförvaltningsfrågor. Tjänsten innebär att du i första hand arbetar med viltförvaltningsfrågor i Södermanlands län. Du skall även, utöver egna ansvarsområden, kunna arbeta med allmänna och jaktliga frågor i de län som omger Mälaren men också andra län inom regionen. Arbetstiden är oregelbunden vilket innebär att du ibland även kommer att arbeta kvällar och helger.

Arbetsuppgifterna består främst av att informera om praktisk jakt och viltförvaltning och att utbilda i dessa frågor. I denna tjänst lägger vi särskild vikt på kunskapen och förmågan att hantera jakt- och viltförvaltningsfrågor med koppling till odlingslandskapet. Samverkan och samarbete med myndigheter och andra organisationer ingår som en naturlig del av arbetet. Arbetet genomförs i nära kontakt med övriga kollegor och förtroendevalda medlemmar.

Lämplig utbildning och bakgrund är viltmästare, lantmästare, skoglig eller biologisk högskoleutbildning med erfarenhet av viltfrågor inom jord- och skogsbruk.

Du har social kompetens, är kommunikativ och van att möta media, har pedagogisk förmåga och är öppen och utåtriktad. Din förmåga att upprätthålla god kontakt med länsföreningen, förbundets medlemmar och andra organisationer är en viktig egenskap. Arbetet kräver goda data/IT-kunskaper. Jaktlig kompetens är ett krav. Du ska kunna arbeta såväl självständigt som i mindre team. Det krävs även att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och i skrift.

Vi lägger stor vikt i att du delar Svenska Jägareförbundets värdegrund Öppenhet, Respekt och Ansvar. Du ska inneha körkort samt tillgång till bil. Självklart ser vi gärna sökanden av båda könen. Meriterande; Arbete med/nära en medlemsorganisation, föreningskunskap, erfarenhet av arbete med/mot myndigheter och LRF  .

Placeringsort är Öster Malma. På arbetsplatsen precis som på förbundets övriga arbetsplatser finns hundar.

Tillträdesdatum:
Under okt/nov 2019 eller efter överenskommelse. Varaktighet: Heltid, tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.

För mer information om tjänsten kontakta regionchef Alpo Syväjärvi 070-3300624 alt 010-5847 624.
Fackliga kontaktpersoner: Unionen Björn Sundgren 010-5847 677,  Akademikerföreningen Anders Broby 010-5847 237.

Ansökan med CV och personligt brev sänds till e-post: jobba@jagareforbundet.se snarast möjligt och sista ansökningsdatum är den 23 augusti varefter intervjuer genomförs.

2019-06-28 2019-06-28