Regionalt ansvarig för kommunikation och marknadsföring - Svenska Jägareförbundet

Vi söker nu en regional kommunikatör som i direkt samarbete med vår kommunikationsavdelning ska verka i region mitt. Foto: Magnus Rydholm

Regionalt ansvarig för kommunikation och marknadsföring

Svenska Jägareförbundet har beslutat om nya strategiska mål intill år 2024. En helt avgörande funktion för att nå våra mål, är att vi utvecklar vår kommunikation och marknadsföring. Vi måste helt enkelt vässa vår förmåga – för jaktens och medlemmarnas bästa.

Tillsammans med övriga kommunikatörer utgör du en del av vårt kommunikativa nav i hela organisationen. Som sökande ska du skapa engagemang för Svenska Jägareförbundet, både internt och externt. Du ska brinna för att utveckla vår kommunikation och marknadsföring, med god förmåga att planera, genomföra och utvärdera kommunikativa insatser.

Du vet hur man målgruppsanpassar och genomför attraktiv kommunikation och marknadsföring. Du producerar engagerande skriftligt och visuellt innehåll i digitala kanaler, möten och event. Du är prestigelös, kreativ och tycker om varierande arbetsuppgifter. Du är förtroendeingivande och skapar goda relationer både internt och externt. Du har en hög social förmåga och gillar att arbeta i team.

Utbildning och erfarenhet:

• Examen inom kommunikation, marknadsföring alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • Praktisk erfarenhet av kommunikation och marknadsföring.
  • Vana att använda digitala verktyg, inklusive sociala medier och gärna erfarenhet av arbete med film och redigering.

Vi ser att du som sökande har grundläggande förståelse för, erfarenhet av och bejakar den svenska jakten. Erfarenhet från arbete i ideella strukturer – medlemsorganisationer är en fördel.
Vi lägger stor vikt i att du delar Svenska Jägareförbundets värdegrund, Öppenhet, Respekt och Ansvar.
Du ska inneha körkort samt tillgång till bil. Självklart ser vi gärna sökanden av båda könen.

Tjänsten är en fast anställning och du kommer att rapportera till regionchefen. Placeringsort blir på ett av våra kontor i region mitt, företrädesvis Falun, Karlstad eller Märsta. På förbundets arbetsplatser finns hundar.

Tillträdesdatum: Under 1:a kvartalet 2021 eller efter överenskommelse. Varaktighet: Heltid, tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.

För mer information om tjänsten kontakta regionchef mitt Alpo Syväjärvi 070-330 06 24, kommunikationschef Magnus Rydholm 070-319 66 76.

Fackliga kontaktpersoner: Unionen Björn Sundgren 070-330 0677, Akademikerna Niklas Lundberg 070-339 9344. Besök gärna vår hemsida där du kan läsa mer.

Ansökan med CV och personligt brev sänds till e-post: jobba@jagareforbundet.se snarast möjligt, dock senast den 4 december. Ansökningarna hanteras löpande, så tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

2020-11-10 2020-11-10