Kommunikativ assistent till Eftersöksverksamheten - Svenska Jägareförbundet

Välkommen med din ansökan till en utvecklande tjänst - för viltets bästa – med den Södermanländska naturen inpå knuten. Foto: Martin Källberg

Kommunikativ assistent till Eftersöksverksamheten

Svenska Jägareförbundets (SJF:s) Eftersöksverksamhet spänner över flera delar. Från Nationella kansliet, på Öster Malma, innebär arbetet följande:

•    Nationell koordinering av SJF:s viltolycksarbete och vår utbildningsorganisation inom eftersök.
•    Kontinuerlig utveckling av våra sju utbildningar inom eftersök, samt planering och genomförande av ett flertal utbildningstillfällen.
•    Förbättrings- och utvecklingsarbete av SJF:s eftersöksverksamhet.
•    Nationell extern och intern kommunikation av SJF:s hela viltolycks- och eftersöksverksamhet.
•    Förbättrings- och utvecklingsarbete inom Nationella viltolycksrådet (NVR) tillsammans med övriga medlemsorganisationer i NVR.

Tjänsten innebär att assistera inom ovanstående ansvarsområden. Arbetsuppgifterna är mycket varierande inom kommunikation, administration och projektledning. Därför måste du vara duktig på skriftlig kommunikation och är bekväm med moderna IT-lösningar, som att producera och publicera material för webb och sociala medier. Dessutom är det viktigt att du har fallenhet för att utveckla relationer och samarbeten med människor, organisationer och myndigheter.

Arbetsområdena är vitt skilda inom utbildning, kommunikation, projektledning, förändringsarbete, juridik, viltförvaltning, viltbiologi, djurskydd och jakt med mera. Därför är personlig lämplighet viktigare än typ av utbildning och bakgrund.

Vi lägger stor vikt i att du delar Svenska Jägareförbundets värdegrund Öppenhet, Respekt och Ansvar. Självklart ser vi gärna sökanden av båda könen
Placeringsort är Öster Malma. På SJF:s alla arbetsplatser finns hundar.

Tillträdesdatum:
Under 1 nov 2019 eller efter överenskommelse.
Varaktighet: 7 månader.

För mer information om tjänsten kontakta Nationellt ansvarig Eftersöksverksamheten, Markus Olsson, 010-5847 035. Chef för aktuell avdelning: Daniel Ligné, 010-5847 673. Fackliga kontaktpersoner: Unionen Björn Sundgren 010-5847 677,  Akademikerföreningen Anders Broby 010-5847 237.

Ansökan med CV och personligt brev sänds till e-post: jobba@jagareforbundet.se snarast möjligt och sista ansökningsdatum är den 15 september varefter intervjuer genomförs.

2019-08-13 2019-08-14