Foto: Ted Lagrelius

Vi söker en generalsekreterare

Vi söker en modern och erfaren ledare som kan leda och utveckla Svenska Jägareförbundet tillsammans med förbundsstyrelsen.

Du har ett tillitsbaserat ledarskap och förstår de utmaningar och arbetssätt som präglar en stor ideell organisation. Självklart är du intresserad av jakt och viltvård. För att lyckas i rollen tror vi också att du framgångsrikt har lett en stor och geografiskt spridd organisation. Erfarenhet från att ha arbetat inom en idéburen folkrörelse med ett komplext uppdrag är en klar merit.

I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryteringsföretaget Michaël Berglund Executive Search. Om du vill anmäla ditt intresse så görs detta via  e-post till: emie.sundvall@michaelberglund.se med ditt CV och några rader om varför du skulle vara ett självklart val for rollen.

Svenska Jägareförbundet bildades 1830 med ett uppdrag att bevara starka viltstammar i landet. Uppdraget finns kvar idag om än uttryckt med andra ord. Idag karaktäriserats också förbundet av ett stort samhällsengagemang utan att för den skull göra avkall på uppdragen från medlemmarna. Organisationen samarbetar med – och utför uppdrag åt – bland annat myndigheter och lärosäten. Organisationen har cirka 156 000 medlemmar, 5000 förtroendevalda och 110 anställda.

2023-12-26 2023-12-27