Jägareförbundet söker två kommunikatörer/ marknadsförare - Svenska Jägareförbundet

Vi har två lediga tjänster i Svenska Jägareförbundet. Är det dig vi letar efter? Foto Mostphotos

Jägareförbundet söker två kommunikatörer/ marknadsförare

Svenska Jägareförbundet har beslutat om nya strategiska mål intill år 2024. För att nå de strategiska målen är det helt avgörande att vi utvecklar vår kommunikation och marknadsföring. Vi måste helt enkelt vässa vår förmåga – för jaktens och medlemmarnas bästa! Därför har vi inlett en kommunikationsutveckling i förbundet. En viktig del i den utvecklingen är att anställa tre regionalt ansvariga för kommunikation och marknadsföring under året.

Vi söker nu två kommunikatörer/marknadsförare som i direkt samarbete med vår kommunikationsavdelning ska verka i region mitt och syd. Tillsammans kommer ni utgöra ett viktigt kommunikativt nav i vår organisation. Som anställd ska du skapa engagemang för Svenska Jägareförbundet, både internt och externt. Du ska brinna för att utveckla vår kommunikation och marknadsföring och ha god förmåga att planera, genomföra och utvärdera kommunikativa insatser.

Du vet hur man målgruppsanpassar och skapar en effektiv kommunikation och marknadsföring. Du producerar engagerande skriftligt och visuellt innehåll i digitala kanaler, möten och event. Du är prestigelös, kreativ och tycker om varierande arbetsuppgifter. Du är förtroendeingivande och skapar goda relationer både internt och externt. Du har en hög social förmåga och gillar att arbeta i team.

Utbildning och erfarenhet:
o    Examen inom kommunikation, marknadsföring eller liknande, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
o    Praktisk erfarenhet av marknadsföring och kommunikation.
o    Vana att använda digitala verktyg, inklusive sociala medier och gärna erfarenhet av arbete med film och redigering.
Vi ser att du som sökande har grundläggande förståelse för och är positivt inställd till den svenska jakten. Erfarenhet från arbete i ideella strukturer, medlemsorganisationer, är en fördel.
Vi lägger stor vikt i att du delar Svenska Jägareförbundets värdegrund, Öppenhet, Respekt och Ansvar. Du ska inneha körkort samt tillgång till bil. Självklart ser vi gärna sökanden av båda könen.

Tjänsten är en fast anställning och du kommer att rapportera till regionchefen. Placeringsort blir på ett av våra kontor i aktuell region. På förbundets arbetsplatser finns hundar.
Tillträdesdatum: Under 4:e kvartalet 2019 eller efter överenskommelse. Varaktighet: Heltid, tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.

För mer information om tjänsten kontakta generalsekreterare Bo Sköld 072-541 59 64, regionchef syd Mariana Skoglund 070-330 06 37, regionchef mitt Alpo Syväjärvi 070-330 06 24, kommunikationschef Magnus Rydholm 070-319 66 76, marknadsföringschef Oscar von Stockenström 070-497 2601. Fackliga kontaktpersoner: För Unionen Björn Sundgren 010-5847 677 och för Akademikerföreningen Anders Broby 010-5847 237.
Besök gärna vår hemsida där du kan läsa mer.
Ansökan med CV och personligt brev sänds till e-post: jobba@jagareforbundet.se snarast möjligt och sista ansökningsdatum är den 30 augusti varefter intervjuer genomförs.

Svenska Jägareförbundet bildades 1830 för att vårda de svenska viltstammarna och med kunskap organisera jakten. Vi är en stolt medlemsorganisation med över 155 000 medlemmar.
Förbundet har 14 kontor spridda i landet uppdelat på tre regioner.

2019-08-09 2019-08-09 Webbredaktionen@jagareforbundet.se