FAMNA slutkonferens - Svenska Jägareförbundet

FAMNA slutkonferens

FAMNA projektet kommer att presentera sina resultat vid en slutkonferens den 1-2 december. På grund av den rådande covid situationen kommer den planerade slutkonferensen att genomföras i form av ett två dagars webinarie.

2020-11-20

Välkommen till den avslutande konferensen för projekt FAMNA, förvaltning av amerikans mink i Botnia Atlantica regionen. Inom FAMNA har vi arbetat med att ta fram, utveckla och etablera ett storskaligt permanent förvaltningssystem för Amerikansk mink i de mest påverkade delarna av Botnia Atlantica regionen.

På det här webinariet kommer vi att presentera resultat från tester och utvärdering av självuppladdande fällor, traditionella minkfällor, olika metoder för att organisera minkförvaltning och olika metoder för att effektivisera minkförvaltning.

Välkommen att anmäla deltagande via länken nedan. Efter anmälan kommer en anslutningslänk att skickas ut till den angivna mailadressen någon dag innan webinariet.

Welcome to the final seminar of the project FAMNA, Management of American mink in the Botnia Atlantica region. FAMNA is a 3 year Botnia-Atlantica Interreg project working to develop and establish a large-scale, permanent, and cost effective management system for American mink in the most vulnerable parts of the Botnia-Atlantica region.

In this seminar, we will present results from testing and evaluation of self-setting traps, traditional traps, different models for organizing mink management and different methods for increasing effectivity in mink management.

Welcome to register via this link. After registration a connection-link will be sent to your mailadress  one day before the webinar.

2020-11-20 2020-11-20