Vilt

Skärmdump Viltdata.se

På onsdag 17 maj livesänds en utbildning om hur du rapporterar i Viltdata.se

Lär dig rapportera i Viltdata - livesändning på onsdag

Lär dig rapportera din avskjutning och andra viltobservationer i nylanserade Viltdata.se På onsdag 17 maj livesänds på Youtube en utbildning i ämnet kl 18.00.

2017-05-12

Viltdata.se är jägarnas portal och databas för viltövervakning. Där rapporterar jägare och jaktlag in information om fällt vilt och andra viltobservationer.
Svenska Jägareförbundet har under en längre tid arbetat med utveckling av databasen Viltdata och under livsändningen får du lära dig hur du som jägare rapporterar och får tillbaka sammanställningar via Viltdata, berättar jaktvårdskonsulent Jerk Sjöberg som håller i utbildningen.

I samband med utbildningen kan du också chatta och ställa frågor till Jerk.

- Utbildningen är till för att lära nya och gamla användare hur det nya viltdatasystemet fungerar. Här är alltså då tanken att du kan sitta hemma vid din dator var som helst i landet och direkt kunna ställa frågor via live-chatten på youtube.

Det hela är ett samarbete mellan Studiefrämjandet, Jägareförbundet Falu jaktvårdskrets och Svenska Jägareförbundet, där kretsen och Studiefrämjandet varit initiativtagare.

Sändningen kan du se här eller på Youtube på onsdag 17 maj kl 18.00: