Förvaltningsrätten i Stockholm har idag beslutat om inhibition av vargjakten. Foto: Hans Ring

Vargjakten stoppas!

Förvaltningsrätten i Stockholm har den 15 januari beslutat om inhibition av vargjakten.

2014-01-15

• En katastrof för människor som lever med vargar
    Förvaltningsrättens beslut att stoppa licensjakten på 30 vargar är en katastrof för de människor som lever och verkar i områden med täta vargbestånd och för vargförvaltningen. (Jägareförbundets pressmeddelande)
  • Vargjakten stoppad