Svenska Jägareförbundet har lyckats förbättra trafikeftersöksförsäkringen rejält.

Trafikeftersöksförsäkringen blir bättre

De duktiga eftersöksekipage som 45 000 gånger per år skickas ut av polisen för att ta hand om vilt som skadats i trafiken utför ett viktigt och ibland riskfyllt arbete. Därför har nu Svenska Jägareförbundet lyckats förbättra trafikeftersöksförsäkringen rejält.

2014-03-27

- Det är mycket glädjande att kunna ge våra duktiga eftersöksekipage en ännu bättre försäkring, säger Svenska Jägareförbundets eftersöksansvarige Markus Olsson.

Under vintern har villkoren för vår trafikeftersöksförsäkring diskuterats. Reglerna har ändrats från 1 mars för att bättre stötta de eftersöksekipage som råkar illa ut vid trafikeftersök initierade av polisen. Numera går förbundets försäkring in direkt vid en sådan skada.

Råkar hunden ut för någon annan skada/sjukdom tar den eventuellt egna försäkringen hand om det. Det betyder att förbundets trafikeftersöksförsäkring respektive den eventuellt privat tecknade försäkringen fungerar oberoende av varandra.

Har man Agrias skadeanmälan för trafikeftersök med sig och anger Polisens diarienummer för det aktuella trafikeftersöket kan man numera dessutom få skadan direktreglerad. Skadeanmälan hittar du här under Medlem/Försäkring eller ring Agrias kundtjänst, 0775-88 88 88 och be dem skicka en blankett.