Swedish Game Fair: Vinnarna utsedda!

I tävlingen, där man skulle svara på fem enkla frågor och skriva en motivering om vad Jägareförbundet har gjort bäst för dig och din jakt. Första pris var en fyrhjuling, GOES520 Steel, värd 51 900 kronor. Tre andrapriser bestod av ett års förbrukning av hundmat från förbundet samarbetspartner Eukanuba.

2014-06-18

Svenska Jägareförbundets monter på Tullgarn var välfylld i dagarna tre trots växlande väder. Viltresturangen på Öster Malma sålde 1100 portioner korv, 1700 deltog i vår tävling och många tog chansen att få sina troféer mätta, bli medlemmar och ställa frågor till förbundets representanter.

Syftet med tävlingen är att uppmärksamma de svenska jägarna på, hur mycket nytta Svenska Jägareförbundet faktiskt gör. Ett exempel är att vi har världens mest generösa regler kring löshundsjakt, mycket tack vare förbundet. Det är lätt att glömma bort! Nya aktuella frågor dyker också upp hela tiden. Just nu är det den nya jaktlagstiftningen som kräver mycket av förbundets resurser. Vill vi även i fortsättningen slippa detaljregleringar behöver vi vara så många som möjligt för att kunna påverka arbetet.

Björn vann fyrhjulingen med motiveringen ”Jag anser att det absolut viktigaste är bevakningen av de stora frågorna och att uppvakta lagstiftande organ (riksdag och EU-parlament) så att jag som jägare kan ägna mig åt JAKT!”

Grattis också till Victor, Christine och Ina som vann varsin årsförbrukning hundmat från Eukanuba!

Victors motivering lyder: "Håller mig uppdaterad om jaktliga händelser och för min talan i jaktfrågor".

Christine vann hundmat för att hon skrev: "Jag tycker att jakten ska vara viltvård och att Jägareförbundet står för det."

Ina berättade nöjt att "Jag har gått utbildning med min hund som nu är viltspårschampion!"

Vinnarna har meddelats.

Nästa möjlighet att tävla om en fyrhjuling från GOES och hundmat från Eukanuba är på Fäviken Game Fair som går av stapeln 25-27 juli. Kom dit och tävla med Jägareförbundet!