Förbundsnyhet

Valdebatten "Det vilda valet" på webben

På tisdagen 1 juli kl. 14:30-16:30 debatterades jakt och viltvårdsfrågor där alla riksdagspartier deltog. Du kan se debatten här i efterhand.

2014-06-30

Under debatten är tanken att de viktigaste jakt- och viltvårdsfrågorna ska diskuteras. Det kommer att handla om rovdjursförvaltning, jaktlagsutredningen, älg- och vildsvinsförvaltning, jaktens roll som ekosystemtjänst och jägarnas roll i samhället.

Moderator Mattias Olsson, politisk redaktör Norrköpings tidningar, som ställer frågor till de olika riksdagspolitikerna.

Medverkar gör Eskil Erlandsson, landsbygdsminister, Centerpartiet. Helén Pettersson, riksdagspolitiker, Socialdemokraterna. Ulf Berg, riksdagspolitiker, Moderaterna. Nina Larsson, riksdagspolitiker, Folkpartiet. Helena Leander, riksdagspolitiker, Miljöpartiet. Irene Oskarsson, riksdagspolitiker, Kristdemokraterna. Josef Fransson, riksdagspolitiker, Sverigedemokraterna. Lena Olsson, riksdagspolitiker, Vänsterpartiet.

Plats: Saltboden/Ödins garveri, Tage Cervins gata 3, Visby

Du behöver ha Adobe Flash Player installerad för att se klippet. Det kan du ladda ner här!

Du kan se Det vilda valet här: