Fäviken Game Fair: Vinnarna utsedda!

I tävlingen, där man skulle svara på fem enkla frågor och skriva en motivering om vad Jägareförbundet har gjort bäst för dig och din jakt. Första pris var en fyrhjuling, GOES520 Steel, värd 51 900 kronor. Tre andrapriser bestod av ett års förbrukning av hundmat från förbundets samarbetspartner Eukanuba.

2014-08-22

Svenska Jägareförbundets monter på Fäviken var välfylld i dagarna tre trots den nästan tropiska hettan. Besökarna snickrade holkar, provade simulatorskytte, mätte horn och köpte fällor. Även våra populära hopfällbara kåsor för 20 kr, med gratis kaffepåfyllning under hela mässan, gick åt som smör. 1700 deltog i vår tävling och många tog också chansen att ställa frågor till förbundets närvarande representanter.

Syftet med tävlingen i montern är att uppmärksamma de svenska jägarna på, hur mycket nytta Svenska Jägareförbundet faktiskt gör. Ett exempel är att vi har världens mest generösa regler kring löshundsjakt, mycket tack vare förbundet. Det är lätt att glömma bort! Nya aktuella frågor dyker också upp hela tiden. Just nu är det den nya jaktlagstiftningen som kräver mycket av förbundets resurser. Vill vi även i fortsättningen slippa detaljregleringar behöver vi vara så många som möjligt för att kunna påverka arbetet.

Efter ett svårt juryarbete har nu vinnarna utsetts. I Fäviken verkar det vara damerna som vässat pennorna bäst.

Hanna från Skellefteå vann fyrhjulingen. Hon tycker att det bästa Jägareförbundet gjort för hennes jakt är "möjligheten att jaga på viltvårdsområden samt fjälljaktsreformen. JAQT - den sociala samvaron som det också innebär".

Grattis också till Ulrika, Annica och Lars-Erik som vann varsin årsförbrukning hundmat från Eukanuba!

Ulrikas motivering: "Ett väl fungerande mårdhundsprojekt vill jag ge en ros! Vi är otroligt tacksamma för dessa insatser, tack!"

Annica skrev: "Då jag håller på att ta jägarexamen så känns det tryggt med en kunnig organisation att luta sig mot. Allt man behöver veta kan man fråga er om!"

Lars-Erik menar att Jägareförbundet har "Utvecklat bra utbildningar för jägarexamen och jaktledare som verkligen fungerar i praktiken."

Vinnarna har meddelats.

Nästa möjlighet att tävla om en fyrhjuling från GOES och hundmat från Eukanuba är på Skånska Jakt- och Fiskemässan på Bosjökloster, som går av stapeln 30-31 augusti. Kom dit och tävla med Svenska Jägareförbundet!