Full personalstyrka i Jägareförbundet

Svenska Jägareförbundet genomförde en omorganisation strax efter årsskiftet. Redan tidigare fanns det vakanser på några tjänster i södra Sverige. Efter en intensiv rekryteringsperiod har förbundet nu anställt fyra nya medarbetare i region syd.

2014-08-01

– Det är med stor förhoppning inför det fortsatta arbetet som vi nu kan presentera fyra väl kvalificerade medarbetare. I Hallands län kommer Fredrik Jonsson bli länsansvarig jaktvårdskonsulent. I Jönköpings län blir det Jesper Einarsson. Som administratör till det nya kontoret i Kalmar har Maria Augustsson anställts. Även verksamheten vid Agusa vilthägn har fått ett tillskott, Mikael Wilhelmsson har påbörjat en halvtidstjänst där som viltvårdare, säger regionchef Jihm Forsberg.
– Det känns förbaskat positivt att kunna välkomna dessa kompetenta medarbetare. Nu är vi bemannade för en spännande framtid. Vi satsar framåt mot våra strategiska mål och för att bli en ännu bättre organisation för våra medlemmar och den svenska jakten. Jag tar också tillfället att välkomna vår nya kökschef på Öster Malma, Per Eriksson Broms, säger generalsekreterare Bo Sköld.