Förbundsnyhet

Utsikt från the hunting lodge.

Jägareförbundet deltog i Nobelfestligheterna

2014-12-11

The Noble Night Cap – så heter efterfesten till Nobelfesten. Den arrangeras av någon av stockholmshögskolorna Handelshögskolan, Tekniska Högskolan eller Karolinska Institutet. I år var det Handelshögskolans tur som under temat hållbarhet skapade en miljö med skärgård, sommaräng, förort, skog, gruva med mera. Svenska Jägareförbundet var med och bidrog till The hunting lodge, där vip-gästerna samlades från klockan 12 till 4-5 på morgonen.

I den jägarmässigt dekorerade jaktstugan, bjöd Öster Malmas kock Marcus Mortensson på utsökta vilt-tapas med hjort, rökt älghjärta och svamptimbal.

Flera av nobelpristagarna och många andra vipgäster besökte The hunting lodge och fick veta mer om den svenska jakten av Anders Grahn och Christina Nilson-Dag.

Svenska Jägareförbundet bidrog även med skogsmaterial, dekorationer och annat till de uppskattande studenterna.

Björn Axen hårstudio hade gjort fina frisyrer till studenterna i the hunting lodge.

Även killarna hade blivit friserade för att smälta in i the hunting lodge.

Ulrika Jakobsson. Student vid HHS och ansvarig för The Hunting Lodge.

Marcus Mortensson från Öster Malma Restaurang har lagat utsökta vilttapas med hjort, rökt älghjärta och svamp.